erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-03-22
12:00:00

Utrustningen jag använder på Calle
Jag använder gärna så lite som möjligt och så milda saker som möjligt till mina hästar. Dock kräver hästar olika saker och jag tar såklart det som passar just den häst jag har då.
 
Remontträns är väl inget jag egentligen tycker om men Calle går på ett sådant och därför använder jag det också p honom. Han vill gärna undivka bettets förmåga och i med att han är så svår som han är passar tränset bra. Dock lär jag variera med mina egna träns som är helt vanliga. På min förra häst plockade jag bort allt från tränset för då kände han sig fri och ostörd och fungerade bättre detta lär jag väl få sätta på igen när Calle ska ha det.
 
Calle går på ett tredelat bett vilket många gör och det tycker jag är bra. Mycket möjligt att jag senare köper ett äpple bet eller liknande för att se hur han fungerar med det. Har märkt att hästar gillar det. Men tredelat får han nog gå med, har hört från olika håll att det kan vara bra att variera just bett lite då och då.
 
Calle har en super fin dressyrsadel som jag rider mycket med just nu eftersom vi inte kommit igång med hoppning och så än. Plus att sadeln är ur skön och man sitter som en smäck, vilket är bra när Calle håller på :P
Han har en äldre hoppsadel med som fungerar kanon bra.
 
Benskydd fram har jag på Calle med, det har han alltid haft. Sen får jag se när jag börjar hoppa honom om det krävs mer eller inte.
 
Jag är precis som alla andra och tycker det är dö trist att smörja men jag är väldigt noga med det, gärna efter varje användning. Slarvar såklart jag med men regnar det smörjer jag alltid. Vill ha fräscha grejor plus att det håller längre!
 
Vad använder ni för något till era och hur ser ni på allt?
Skriv gärna och berätta!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: