erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-03-14
12:00:00

Trygghet är viktigt för mig
Dem jag kallar för vänner är dem som jag vet inte skulle dela vidare  mina hemligheter eller så förstår dem direkt att detta inte är något man delar. Att ha en pojkvän är super mysigt och härligt och jag själv har lätt för att bli kär, men där tar det tid för mig att sen släppa loss. Eller processen från att dejta tills det man blir tillsammans kan vara långt just för att tryggheten är så viktig.
Man ska kunna vara sig själv i alla lägen, kunna prata om allt och känna sig trygg vid jobbiga tillfällen.
 
Tjejen som intervjuade mig idag frågade om jag aldrig var rädd på hästryggen eller i hanteringen och visst det har jag varit men det har jag arbetat bort. Något jag har varit väldigt duktig på länge är just hantering med hästar på marken och det mesta som hör med det till. Just för att jag lagt så stor vikt vid att tycka det är viktigt och har även ridit in massor med hästar och velat göra det rätt från början. Det jag inte visste tog jag reda på , var iväg mycket och lärde mig saker. Var hos min tränare och lärde mig massor. Än idag lär jag mig och läser jätte mycket om just hästar och beteenden eller övningar osv då jag verkligen vill lära mig, kunna finnas för min häst om medmänniskor så mycket som möjligt.
Men tillbaka till ämnet, på hästryggen är jag inte rädd idag. Kunskap leder till oräddhet, absolut har jag respekt för hästen jag sitter på. Men skulle jag vara rädd när jag satt upp skulle det inte sluta bra. Jag sitter upp på olika hästar idag med stolthet i mig att jag kan och vill, problem hästar har jag alltid gillat och därav blir jag väl inte rädd längre.
Med en bra sits och kunskap i ridning försvinner rädslan, för mig är kunskap och att kunna rida bra väldigt viktigt då det är en trygghet och säkerhets fråga.
 
Jag är otroligt ordentlig och tydlig med Sara och Anna när jag lär dem saker som dem tyvärr inte gör på ridskolan.Anna har inte ridit så mycket men är väldigt duktig om man utgår från hennes punkt. Sara har blivit riktigt duktig och när hon väl lyssnar och tar åt sig när jag tränar henne märker man att hon verkligen kan bli duktig om hon bara vill!
 
Det är viktigt att ha en häst som passar en, får man tag i en svår häst tycker jag det är upp till ryttaren att lära upp sig och bli i hästen nivå och gärna lite därtill. Det är en trygghet och en säkerhet!
 
Med rutiner, vänner, familj och nära och kära som alltid finns där för en mår jag bra. När jag vet var jag kan vända mig mår jag riktigt bra. Det är en trygghet i sig. Att känna att man inte har någon att vända sig till är jobbigt, jag har varit där, trots att jag hade människor att stödja mig till men ändå hade jag den där otäcka känslan.
 
Min tryggget idag finner jag med mina familjer och pojkvän
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: