erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-03-16
18:06:37

Tjingeling
Vilken härlig lördag jag har varit i stallet i fyra och en halv timme :P
Smörjt massa saker, snyggat till gödselstacken, hämtat "bommar" i skogen och ridit. Samt borstat den andra hästen.
Sara kom lagom tills jag började rida så hon har filmat lite. Nedan ser ni en film där Calle busar lite, det är så han gör och ganska kraftiga sådana syns kanske inte på film direkt.
 
Idag bestod ridpasset utav bomövningar, travbommar och galoppbommar. Calle som nyss är igång satt efter vintervila och dessutom inte arbetats med bommar eller i hoppning på väldigt  länge var duktig idag!
 
Han gick fint i form redan från början och travbommarna tog han galant och lyfte fint på benen.
Galoppbommarna var lite svårare för honom då jag lagt dem där man rider snett i genom. Svängen där är ltie snäv och han tappade galoppen och kom inte rätt in, vilket jag trodde redan från början men ville testa om han kunde. Sara la ut dem på spåret istället och då gick det myckt bättre.
Har filmat lite idag, dock bara lite då och då eftersom det var så herrans kallt. Så ni får se mer en annan gång.
 
Sits och dyligt kan man ändå inte urskilja när man har ton med kläder på sig :P
 
Kommentarer:
#1: LinnJ

söt häst :)

2013-03-16 @ 19:46:59
#2: elin

sv; det är väll sådär tyvär :/

2013-03-17 @ 10:56:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: