erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-03-19
18:10:00

Ridskolans plikt att lära
Igår var jag med Sara och Anna på deras ridning som jag brukar vara dock red dem igen en missad lektion och då på en annan dag i annan grupp. Jag brukar tycka det är kul att följa med och titta på tjejerna med igår mådde jag illa.
 
I bägges grupp var där allt för många ungar, då får dem inte riktigt den hjälp som man tycker dem ska få för att hela tiden utvecklas. Men det som var kastastrof igår var just att det var allt för många barn och när alla skulle gallopera var där ungar precis överallt, vissa hästar galopperade som dem ville medans andra slängtravade i full fart ungarna hade ingen kontroll höll på att rida in i varandra eller så drog och slet dem i hästarna för att få ordning på dem.
 
Jag mådde illa och blev samtidigt lite rädd när jag såg detta. Det kan ju faktiskt hända olyckor när det är sådär. Plus att vad i helskotta lär sig ungarna av det där? Jo att det är okej att flängrida, inte lära sig rida ordentligt med samlad galopp, bra sits och hållning. Nej icke här är vi galningar och gör som vi vill.
 
Där  var dessutom en tjej som var en riktig ögontjänare, de skulle skritta av hästarna och läraren gick runt till alla och prata en snutt som vanligt, då så fort hon hade läraren framför sig travade hon runder på sin häst, när läraren såg detta låtsades tejen som att hon inte fick stopp på hästen. Ridskolans fjording som inte är den typen som bara springer iväg. .Skärpning tjejen!
 
Jag filmade en snutt men vet inte om det syns så bra just där då jag filmade lite mot slutet. Jag får helt enkelt se om jag lägger upp filmen vart fall och jag hoppas åtmindstånde ni läst texten här och om ni har det såhär på er ridskola eller i er grupp säg ifrån. Det här är inte rätt! farligt och ni lär er ingenting på det! Ni betalar för en ordentlig utbildning på hästryggen!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: