erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-03-13
11:00:00

När det har gått för långt
Många utav er har säkert läst eller hört någon stans om det tragiska som just hänt en flicka i Örebro.
 
Linn Nyman var en tjej som blev brutald mobbad och kränkt varje dag och till slut orkade hon inte mer och tog sitt liv.
Läs meningen ovan en gång till. .
 
Det finns en anledning till att jag går upp varje dag och lägger timmar på den här bloggen, jag är ingen kändis eller en människa som alltid gör rätt men timmarna jag lägegr här är för att göra en förändring. Mobbning är något så otrligt fegt så det stänker om det och att människorna bakom inte förstår bättre? I skolan var jourkompis och fick se och höra allt osm hände. Det skrämmer mig att man är så i sin omgivning att man tycker det är coolt att trycka ner någon annan. Jag själv granskade människorna noga och såg ett samband mellan dem som mobbade, om jag ska vara dum så utrycker jag mig såhär: Det borde vara dem som blev mobbade.
 
Att man kan vara så onöjd med sig själv att man måste trycka ner andra för att må bättre, jag förstår inte det alls.
När jag läser om folk som lyckas med saker på olika sätt blir jag glad för deras skull. Skulle jag läsa något tragiskt om dem blir jag ledsen för deras skull.
Men dessa människor som håller på så pass grovt att dem i princip tar livet av någon, märker dem själv inte att något är fel? Har ni ingen spärr? Känns det bra att trycka ner andra? Ni måste berätta dett aför mig för det är något jag inte alls förstår.
 
Jag hoppas innerligt att alla ni som ligger bakom det där mår åt helvete dåligt! Att alla ni därute som på något vis håller på med mobbning och nätmobbning som förekommer varje dag att ni tar lärdom av det här och tar en extra titt i speglen och verkligen tittar om det är en figur du vill vara.
 
Ta steget och hjälp oss att motverka och sudda ut mobbningen!
Även du kan ändras!
 
Lägg energin på possitiva saker och på dig själv, om du trivs med dig själv så trivs andra med dig.
 
Vila i frid Linn, det är långt ifrån rättvisst! Jag har ingen aning om vem du var men gud vad jag hade velat träffa dig idag och få dig att må bättre. Kärlek till dig där uppe och din familj.
Styrke kramar från mig!
 
 
Kommentarer:

Älskar din blogg! Titta gärna in min!
Ett bloglovinbyte kanske?
Kommentera isåfall vilket nummer du blev så gör jag samma sak!
Kram.

Svar: Tack söta rara! Absolut går det bra!
Erika Svensson

2013-03-13 @ 12:56:04
#2: Sadelmakaren

klokt sagt kvinna! :)

Svar: Tack snälla :)
Erika Svensson

2013-03-13 @ 20:38:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: