erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-03-21
16:00:00

Lite tänkvärt babbel
Ditt jävla äckel varför tror du att du är något och varför låtsas du vara äldre än du är?
Meningar som den här ser jag allt för ofta när jag läser runder. Skulle du kunna stå för en sån mening till någon annan som du inte känner?
Du som skriver sånt här, känner du dig tuff då eller mår du bättre? Hade du vågat säga det till personen öga mot öga? Eller du sitter bakom din datorskärm och är grymt avensjuk på någon som inte spelar äldre utan är äldre i sättet  och kanske duktig på något och samtidigt söt? Är du så avensjuk att du måste skriva något nedklankande för att tro att människan försvinner eller blir mindre sig själv då och du blir mycket bätte?
 
När jag läser sådant förstår jag inte riktigt, varför inte vara glad för andra? Sen kan jag heller inte förstå att man vill trycka ner en vilt främmande människa? Liksom om man inte känner någon kan man ju inte ha mycket att säga till den personen heller. .
 
Idag är ungdomarna så impulsiva och gör saker så hastigt det kan vara allt från att posta den där kommentaren till att ta ditt eget liv för att du blivit kränkt och inte orkar mer.
Vi gör väl alla dumma saker på olika sätt, alla har gjort något nån gång. Om det så handlar om mobbning eller att göra något annat.
 
Men våga ta tag i er själva och tänk efter, är det såhär jag vill att världen ska se mig?
... Nej det är det verkligen inte!
 
 
 
Kommentar:
#1: Agnes

Sv; Tack så mycket! :)
Kram

2013-03-21 @ 18:29:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: