erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-03-11
16:00:00

In a big big world

Att vara en förebild samtidigt som du själv letar dig fram i livet efter framgång, trygghet och en fungerande vardag kan ibland vara svårt, väldigt svårt. 

Att vara den som aldrig ska göra fel, aldrig ha motgångar och bara vara den perfekta för just det glöm inte så många du SKA vara förebild åt. 

Men om man inte gjorde några fel skulle man vara den perfekta förebilden då? Om någon som såg upp till dig skulle göra ett misstag var och hur skulle den få kraft att hitta tillbaka? 

Be who you are har varit mitt undernamn till den här bloggen sen den startade, jag är låååångt ifrån perfekt och jag kan erkänna det. Just för att jag är vilsen och vill så mycket mer och mina förebilder får mig att kämpa vidare. 
Att spruta ut positiv energi samt pucha er till att våga har varit min grej här på bloggen vilket jag aldrig kommer att sluta med. 
Men bakom allt det där finns det en vanlig människa precis som er, jag ser också upp till någon. 

Marken rasar lite då och då och jag känner än idag att jag är rätt vilsen, vad vill jag? Både  i mitt privatliv och hästrelaterat. Jag har ingen egen häst just nu då pengarna inte finns, men jag vet var jag vill komma med min ridning och jag har chansen att rida en häst och har inte varit hästlös på länge trots att jag inte äger en. 

För några veckor sen var jag beridare och älskade det, utvecklades massor i hoppning och hade grymt kul. Vad hände? Min kropp krascha, nu kämpar jag om att bli frisk och få hjälp i sjukvården samtidigt som jag söker "ett vanligt" jobb så jag kan börja arbeta få in slantar och köra på med häst fullt ut, tävla och leva livet. 

Livet är en ständig kamp och jag tänker inte sitta här och förmedla en sagohistoria för bakom den här bloggen sitter en människa som är precis som du där ute. Bara för att jag valt att sträva mot mobbning, puscha andra och leva livet betyder det inte att jag springer runt i klackar alltid och dricker champange. 

Tvärtom, allt som jag går igenom lär jag mig av och vill visa att vi står upp ändå. 


Låt oss finna en styrka och väg tillsammans


 

 

Kommentarer:
#1: Alva

Sv; Vad kul! :D
Haft en bra måndag?

Svar: jupp :)jadå, du med?
Erika Svensson

2013-03-11 @ 16:26:12

Vinnarna av veckans blogg uppe! Vem vet det kanske blev du! ;)
Direktlänk: http://stallmuppisarna.blogg.se/2013/march/vinnarna-av-veckans-blogg.html

Kraam

Svar: spännande :) Kraam
Erika Svensson

2013-03-11 @ 19:32:56

Underbar blogg! Älskar bilden! Så fina! Kram kram!

Svar: Tack tjejen vad glad jag blir :)) kram på dig med!
Erika Svensson

2013-03-11 @ 20:19:18
#4: K

Kram!

Svar: kram kram
Erika Svensson

2013-03-12 @ 08:48:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: