erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-03-22
12:49:36

Glädje besked från Holland :)

Ni minns väl min tid i Holland? Ronja jag arbetade med där nere skickade nyss en bild på hästen Lucky. Lucky var en valack på tre år som inte alls var hanterad. Han var jätte rädd och ganska omöjlig och blev mitt projekt.
Bara att få på han en grimma i boxen tig en kvart. Jag som faktiskt är väldigt duktig på hantering hade det kämpigt men efter tre dagar började han så smått lita på mig.
Jag lyckades få honom till att gå fint in och ur portarna, borta och kratsa hovar. Täcke av och på samt skölja av honom med slangen. Detta låter som en bagatell i era öron kanske men om ni såg honom då så hade ni förstått. Jag blev trampad, inklämd mm flera gånger.
Men som sagt sen blev han hanterbar iallafall utav mig ;)

Och titta nu på bilden bara några månader senare. Bra jobbat Ronja och tack för att du hörde av dig <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: