erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-03-03
15:44:51

Cazanova vem är nu det då?
Cazanova eller Calle som vi säger är en häst som står 500m från mitt hus och ägs utav några vi känner, eftersom jag har åkt hem från mitt beridar jobb i Stockholm för utredning hemma i Skåne får jag under tiden rida denna hästen.
Calle är 14 år och jag tror han är någonstans mellan 1,65-1,67 i manken. Calle har stått still nu under vinter och innan det vet jag att han är mycket dressyrtränad och har gått lite på halvfart utav dem som ridit innan. Vad han har gjort i hoppning vet jag inte riktigt och ska fråga så fort jag kommer ihåg det ;) Så länge han kan hoppa en bana på 1 meter är jag nöjd för då kan jag tävla lite. Jag får ju ha han helt gratis så jag har inte jätte höga krav på det viset.
Men han kanske kan mer vi får hoppas.
 
Det lite tråkiga just nu är ju att jag satte igång honom igår och det får jag göra lite lugnt och tills ägarna ser att jag klarar av honom så får jag göra lite som dem tycker med. . Vilket är jobbigt men jag tror att dem ser de snart och jag kan få fria händer. Calle är speciell säger dem och lite sådär galen och oberäknelig. Men dem säger att han kräver mycket variation och det tror jag det med. Därför vill jag ta hand om honom som min egen nu så att jag kan lägga upp ett schema och sedan ta med honom till min tränare.
Jag tror han behöver springa på lite lägga energin där för tydligen så sparkar han bakut mycket, och jag har galoperat honom en gång, då jag drev på slutade han.
 
Vi tog ju lite bilder på honom igår för det är kul sen och se skillnaden. Idag har han en STOR tjockis mage och är rätt så omusklad. Här har ni mina "före" bilder.
Nu vet ni vem ni kommer får läsa om här :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: