erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-01-15
17:02:39

The typical Svensken!

Jag har nyss sett idrottsgalan såhär i efterhand och nu talar jag för den idrottsmänniska jag är och alltid har varit, inte bara häst tjej.

Jag gillar när man kämpar sig upp till toppen och man gör något ut över det vanliga. Alla Jerringpristagarna hade gjort fina bragder som dem och vi som svenskar ska vara stolta över.
Att det sedan stod mellan Lisa och Sara tyckte jag var bra. En stor eloge till Lisa som tog hem priset för den insats hon gjort! Jag som är sportfreak men kanske inte just om triatlon glädjs åt henne då hon kämpat och vi hästmänniskor som vet vad fälttävlan är, triatlon är samma sak om inte mer presterande för just människan.
Stort grattis!

Men det här inlägget skriver jag eftersom det blivit ett jäkla sto hej över att Sara var full på galan.
Sara var berusad ja.
Sett er och titta på en intervju med henne då kommer ni se samma lite blyga och flummigt pratade Sara. Sån är hon "en vanlig Svensson"
Hon stod arm i arm med programledaren ja men när hon satte sig ner igen tyckte jag det såg fullkomligt normalt ut.
Hade jag varit nominerad och eventuellt skulle hålla ett tal. Samt vara på en gala där man ska få njuta och ha trevligt hade jag nog också varit salongsberusad.

Jag vill bara säga att oavsett hur Sara var igår kväll skämde hon inte ut sig själv eller ridsportsverige som ni verkar vara oroliga för.

Ridsporten är stor och det är vi själva som oftast är duktiga på att dra ner den i skiten eller överreagera så att resten av sportsverige kan klanka ner på oss.
För att förstå sporten måste man ha suttit på en häst och varit med lite bakom kulisserna i det hårda slitet så klandra inte dem inte vet.

Men vi i Sverige är ju så duktiga på att hitta fel, det Sara byggde upp och hennes Silver försvann det igår?
Nej! Skärpning gott folk, jag är fortfarande glad över Saras silver som jag är över att Roffe var värd förra årets Jerringpris!