erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-01-22
14:16:26

Jan. 22, 2013

Hur är det egentligen att vara beridare då?
Jag får ju utgå från mina egna erfarenheter och skriver därefter.

Att jag fick chansen både här och i Holland är jag väldigt glad över just därför att jag trodde inte jag höll måttet. Fotbollstjej som började med hoppningen istället, de dessutom efter fyra operationer.
Att se min egen utveckling och höra det av andra är jätte roligt och betyder mycket för mig eftersom jag gjort min utveckling på väldigt kort tid men med mycket hjälp utav fina människor. (Jessika & Sara Hörberg bl.a.)
När jag gör något vill jag gärna bli bäst på det, men jag vet att de inte är så med ridningen så varje positiv kommentar jag får utav er eller här i mitt nuvarande jobb värmer gott i hjärtat.

Det är såklart jätte kul att rida, men jag sitter på dyra, välridna och någon annans hästar. Som jag ska träna vidare samt rida in och till en del. Samtidigt som hanteringen är viktig och att skador mm ska jag ha stenkoll på. Hästarnas välbefinnande varje dag är mitt ansvar, 30 hästar.. Tänk er själv.

Här är en drös med hingstar, inget mig emot men man måste vara vaken och uppmärksam. Jag rider mycket unghästar och hingstar och alla hästar är olika det vet ni. Här gäller det att vara orädd. Du ska lära känna hästarna och deras knappar du ska hoppa dem och diverse.

Det är kul men tufft för psyket.
Jag utvecklas varje dag och tycker det är väldigt bra att kunna göra det. För tillfället är det en grej jag är väldigt dålig på som ska tränas bort och det är min hand och eftergifter.

Jag jobbar också ca 13h om dagen mån-fre vilket är tufft samt bara kroppsarbete och nu är kylan som sagt inget vidare då vi är ute hela tiden och stallet och ridhuset har utomhus klimat.

Något speciellt ni undrar över hur det är här eller att vara beridare så får ni gärna fråga.

Kommentarer:
#1: sonny

Har du hittat någon bild som du skulle skicka till min mail [email protected]

Svar: Yes har mailat
Erika Svensson

2013-01-22 @ 15:31:41
#2: Alva

Sv; Jag förstår det! Allt bra idag? :)

Svar: Jo tack bara bra :) själv ned?
Erika Svensson

2013-01-22 @ 15:39:40
#3: Sara

Vi måste snart ses :)

Svar: Ja måste viiii <3
Erika Svensson

2013-01-22 @ 17:40:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: