erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-01-25
10:26:00

Hoppträningen i Onsdags
Det var ju hoppning i Onsdags kväll och jag hoppade Balloville precis som förra gången. Han var dock lite svår nu då han fjantade lite väl mycket när stona var nära och han var svår att stoppa och gjorde lite som han ville på marken. Men han var jätte fin över hinderna och sådär. Han är ju en 6årig hingst som är rätt så het och gärna trycker ut sig mot ytterskänklen så där måste man vara med. 
 
Jag tyckte träningen gick bra, jag fick kämpa väldigt mycket då nivån på träningarna är lite högre än min förmåga vilket bara är roligt tycker jag men såklart tufft! Men jag tyckte helheten var bra mitt största problem är självförtroendet på hästryggen vilket jag håller med tränaren om. Dock är det så mycket bättre än var det var innan allt det här började. Balloville och en sådan häst man ska rida med en väldigt frammåt galopp mot hinderna och nästan släppa tyglarna vilket jag kan tycka är ltie läskigt eftersom när jag hade Jolly var det så att ju fortare det gick ju större blev skadan eftersom han oftast var rädd för något runt hindret och slängde sig eller liknande. 
 
Ska se vad jag har för filmmaterial om jag kan sätta ihop något till er. 
 
Här har ni snyggingen :)
Kommentarer:

Tack=) åh hoppning är sjukt roligt ju! var dock ett tag sedan för mej

Svar: Ja visst är det :)Du får väl hoppa upp på någon häst och ta några små språng :)
Erika Svensson

2013-01-25 @ 11:09:50

ja detä r ju superkul :D

Svar: :)
Erika Svensson

2013-01-25 @ 12:01:23

sv: okej :)

2013-01-25 @ 12:55:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: