erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-01-28
13:30:00

Glory Days såld till USA

HOPPNING:  Glory Days var Daniel Zettermans stora stjärna, valacken var uppfödd av familjen och förhoppningen var att han skulle ta Daniel till världstoppen. Men nu är Glory Days såld till amerikanska Katie Dinan.

 

Bröderna Zetterman befinner sig även denna vinter i Florida, för att kunna tävla utomhus redan i januari. På sin Facebook-sida skriver Daniel att han nu sålt 12-årige Glory Days (val e Cardento-Diamond Serpent) till unga amerikanskan Katie Dinan. 
"Vi önskar henne lycka till med vår underbara egenuppfödda superstjärna. Glory Days har tagit mig till internationell toppnivå och gett mig och min familj många lyckliga ögonblick. Han har fått ett fint nytt hem med ett bra team och en lovande talangfull ryttare som kommer att ha lika mycket framgångar och glädje som vi har haft. Lycka till min lille vän och tack för allt du gjort för mig" skriver Daniel.

Glory Days och Daniel Zetterman är regerande svenska mästare utomhus, då de red hem guldet i augusti 2012. Ekipaget fanns även med i Globen i början av december 2012.

 

 

Kommentar:

nemas :D

2013-01-28 @ 14:27:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: