erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-01-03
14:10:56

En liten plats i solen
Jag har många platser som jag kallar för min "plats i solen" det behöver inte vara sol och värme där utan jag menar det som mina favorit platser eller ställen där jag trivs väldigt bra. Där tankarna flödar, där ideér kläcks eller där man bara är.
 
När jag är ledsen brukar jag gå till en tom fotbollsplan, inte för att spela utan  bara för att vara. Sitta och titta på dem vita linjerna leva mig in i en match som inte finns där, fantisera om en jublande publik och ett härligt gäng människor i form utav ett sammansvetsat lag. Där på den gräsmattan finner jag alltid glädje och lugn och jag hittar min styrka där.
 
I byn Häljarp där jag bor nu och är tll mesta dels uppväxt finns en lite damm bara några meter utanför vårt hus, d'r tycker jag också om att sitta. Gärna när det hr kommit lite värme och sol så det skimrar så fint på vattnet, jag och min hund Klara som inte finns längre hade våra flesta promenader där samt brukade jag sätta mig där och hon fick gå runt och nosa eller lägga sig och sola hos mig. Den platsen får mig också att bli lycklig och få känna att Klara är med mig än idag.
 
Att köra bil på kvällen när det är mörkt och gärna lite regn har jag alltid tyckt varit så skönt, varför vet jag egentligen inte. Att sitta själv i bilen med musik och bara sjunga med och inte tänka på något är en känsla som jag inte kan beskriva men det är en plats som jag uppskattar.
 
 
Sitta i en box med hästen som jag älskar och plugga, mysa eller bara vara är också en känsla och min speciella plats i solen som ger en så himla mycket. Att vara där just då är en lycka här i livet.
 
Vart är din "plats i solen" ?
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: