erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-01-22
22:01:25

Amen hej!

Shit vilken dag var ska jag börja? Att jag "fått" en ponny, att Jessika flög av och en hingst sprang lös samtidigt som min hingst blev tokig eller att jag spydde i morse?!

Tro det eller ej min dag har varit rolig.
Började dock med att jag helt plötsligt mådde jätte dåligt och kräkte en hel del i en utav boxarna så mående mäsigt har jag inte varit på topp men allt annat har varit bra.
Nu har fått videos på när jag red Lyxen ju, super fin häst som jag tror dem flesta utav er skulle älska att sitta på!
Red även Star idag igen (hästen som jag håller på att sätta igång).
Travade runder en hel del idag så jag tror inte det ska vara några problem att rida som vanligt. Hon är ju inriden men inte mer än så typ så hon ska utbildas samt sättas igång.
Red även Balloville som super fin men het, Jessika åkte ju av National när jag red honom och det blev lite kaos i ridhuset. Men allt gick bra.
Longerade även Skutten som han heter tydligen och inte Skrutten som jag skrev :p

Avslutade kvällen med att rida en D-ponny. Tjejen som äger den är ny bliven mamma och har lite andra hästar på något annat ställe och hade ångest att hon inte hann med honom.
Så den här lilla ponnyn är som min egen nu. Ponny liksom?! Haha men grymt kul! Han är ingen hopptalang men kan absolut hoppa. Just nu ska jag lägga fokus på att bygga upp hans muskler och kondition. 12 årig ponny som heter Aslan.

Jobbat från 07-21.30 så nu ska jag däcka lite om det är ok?

Kommentarer:
#1: Dragana

Oj, vad skumt att du mådde så dåligt från ingenstans. :S

Svar: M ja jag mår ju lite sådär för tillfället men har fått en läkartid som jag ska åka hem till.
Erika Svensson

2013-01-22 @ 23:56:56
#2: Lina :)

Usch vad tråkigt att du mådde så dåligt.. Inte roligt när man jobbar i stall! Hoppas det är bättre! Men däremot är det ju roligt att du fått dig en ponny! :D Det skulle vara värsta ponnyligan ju om jag kom ner med min ;) Tack för numret förresten!! Jag har haft lite fullt upp så har inte tänkt så mycket. Jag är jättesugen på att åka ner och jobba och rida, men det känns lite som att det är fel tid just nu och sedan så borde jag skaffa ett jobb som jag kan spara pengar på tills jag ska studera vidare. Men kan inte släppa det ändå ska du veta!

Svar: Ush ja, något står inte riktigt rätt till. Men men. Ja men eller hur, grymt kul att rida honom :D haha Men konstigt att rida storhästarna varje dag också hoppa upp på den lille plutten.
Nej men jag förstår dig, det är tufft att klara sig det tycker vi med, och mår nästan dåligt av det ibland. Men vi tycker det är så himla kul och framförallt är det så mycket ridning och man utvecklas så mycket som ryttare. Det var ingen fara, behåll du det, man vet aldrig när det kan behövas :)
Erika Svensson

2013-01-23 @ 19:44:07
#3: Lina :)

Hoppas verkligen du piggnar på dig inom kort!
haha, det kan jag förstå :D Roligt ändå dock! Hmm, jag kan tänka mig det. Är det samma lön vare sig man tar med sig egen häst eller inte? För fyra tusen är lite knapert vilket som..

Svar: Tack snäll! ja det är samma lön oavsett. Man skriver två papper ett jobb och ett praktik typ. Så det lilla stalljobebt vi gör är 4000kr då och all ridning är praktik. .Men visst är det lite
Erika Svensson

2013-01-25 @ 19:41:08
#4: Lina :)

Aha, men då är det inte så konstigt att det inte blir så speciellt mycket som blir lön om typ mer än hälften är praktik. Men det är ju en upplevelse och massor med erfarenhet såklart! :)

Svar: Ja men precis man får ju se det så liksom :)
Erika Svensson

2013-01-27 @ 17:49:05
#5: Lina :)

Ja precis :) Det känns lite som när jag var i Danmark. Då var det svart allt jobb typ och det var bara så man överlevde och inte mkt mer. men roligt var det och guuh så mycket roliga hästar jag fick rida! Då red vi 50-60 hästar per dag på 4 personer :) Det stod sammanlagt 66 hästar till försäljning i det stallet. Hur roligt som helst!

Svar: Okej, ja men det kan ju vara så lite i hästbranchen tyvärr. Att dem utnyttjar, men man gör ju det ändå. Det jobbet jag sökte i Danmark betalade i startlön 8000 så det var ju bra. 60 hästar, ush ;) hehe
Erika Svensson

2013-01-28 @ 23:11:01
#6: Lina :)

ja, precis! Och som sagt, vad gör man inte för hästarna? ;) Ja, men det var ju himlans bra för ett hästjobb! Haha, 60 hästar var roligt, variation till tusen ;) haha

Svar: Men eller hur! Ja det kan jag tänka mig! Bra sätt att utvecklas med :)
Erika Svensson

2013-01-29 @ 20:49:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: