erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-02-19
20:40:14

Stanna upp och andas
Jag publicerade en liten videosnutt för er idag, det är min lillebror som är på hockeyträning. Jag var där och tittade och hejade och då slog det mig.
 
Det jag såg ute på isen var en hel hög med ungar som åkte som tokar, utan någon press, utan dem fula kommentarerna, utan att behöva leverera. Barnen hade roligt samtidigt som dem utövar den sport dem tycker om.
Jag tror vi alla måste stanna upp ibland och känna den där känslan som får oss att älska ridningen så mycket. Allt slit, alla timmar i stallet och allt runt omkring, all svett och tårar då är vi värda att där ute när start signalen går ha roligt över varje hinder, mellan varje distans och i varje galoppsteg.
 
Jag tror såklart att vi har kul annars skulle vi inte fortsatt men jag tror ändå att vi glömmer njuta det där lilla extra, att göra den där starten för oss själva, strunta i pressen och bara leverera och ha grymt kul för din egen skull, du kan sikta mot en vinst ändå och jag tror att de är då du når den där gul och blåa rosetten.
 
När jag spelade fotboll vilket jag gjort hela mitt liv, många förknippar mig med fotbollen. Erika vem är det? Ni vet hon som lirar boll, Erik kallades hon, ah hon ja!
Fotbollen var hela mitt liv och jag älskade det, det gjorde jag verkligen och gör än idag. Det är tufft för mig att inte kunna spela mer, men jag finner tack och lov styrka och nytt hopp i hästarna och hoppningen. Men det jag vill komma till är att trots att jag älskade fotbollen så tog den över mitt liv, såklart valde jag det själv och älskade hela tiden, varje träningspass! Men frågan är om jag just då verkligen njöt utav det?
Eller är de nu i efterhand som jag känner den känslan?
 
Fotbollen var och kommer alltid att vara mitt liv, idag är även hästar och hoppning en stor del av mitt liv. Där jag under det senaste året har satsat och gjort en sjuk utveckling med massor utav männsikors hjälp. Men här och nu njuter jag. Mina hästar går alltid på träningsschema och rutiner och det kämpas stenhårt i regn och rusk, inget stoppar mig. Men efter dem fyra operationer jag gjort vet jag att hälsan och att må bra är viktigt.
Jag älskar varje minut i stallet och jag njuter under tiden. Jag gör små saker som för mig och hästen närmare varandra samt sånt som jag tycker är mysigt och som gör mig lycklig. Att vara välmående gör allt så mycket lättare.
 
Nästa tävling ni startar lova mig att ni gör den för er själva, såklart ska ni satsa på den placering ni tänkt från början men gör starten för er egen skull. Stanna upp och njut och älska det. Rid med glädje, jag lovar er att det är nyckeln till framgång!
 
Mina småtips som gör det där lilla extra:
Äta frukost i stallet/ i boxen
Ta lite bidler då och då (egna varierat med hjälp)
Gör någon lite video/ videoblogg med hästen din
Stå lite längre och borsta
Lägg dig i hagen och bara va
Gå en promenad med hästen och en vän/ pojkvän/flickvän
Se till att stall/ sadelkammare mm. / samt att all din utrustning är snygg och fräsch, så mycket roligare att arbeta då!
Ha en ren häst
 
 
 
Kommentar:

Hej! vill bara medela dig om att veckans blogg vinnaren är nu utsedd. Ta en titt in och kolla om det är du som vann! :)

inte? då kan du alltid anmäla dig igen för det är en till tävling pågång.

http://sup3rb4tm4n.com/2013/february/vinnare-ny-omgang-2-3.html#comment
kram!

Svar: SPännande :)
Erika Svensson

2013-02-20 @ 01:00:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: