erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-02-22
14:16:00

Rutiner är viktiga
För mig är rutiner viktigt både i mitt eget liv och i hästlivet. Man mår så mycket bättre när man får struktur och det märks verkligen om man får in bra rutiner. Mina hästar lägger jag alltid upp en plan med, vad jag vill och med hjälp utav tränare osv. Jag har alltid tränings upplägg oftast från vecka till vecka, men är en tävling inplanerad så läggs träningspassen upp efter det.
Dag för dag står det alltid vad jag ska göra och det ändras ytterst sällan, ibland kan vädret ställa till det men inte ofta. Jag kan inte alltid ta mig till ridhus när det är dåligt väder och det är synd.
Men mina rutiner för hästarna är viktiga och har fungerat riktigt bra och gett stora resultat. Impad utav både mig själv och hästen utveckling. Även att man verkligen genomför det som står trots väder och vind som här nere längs kusten kan ställa till det rejält.
 
Som nu med Calle, jag har precis börjat ta hand om honom så har inte fått det fulla ansvaret än därav rider jag inte nu när det är is överallt och hårt i marken det går helt enkelt inte. Än så länge får jag inte köra iväg med honom själv annars har jag tillgång till min tränares ridhus, ägarna vill se att jag klarar av honom. Dem har ju aldrig sett man rida så det är väl förståligt även trots man har sina meriter liksom. Hästen är tokig enligt dem så jag får väl visa att jag klarar av honom ;)
 
Ska bli roligt när det drar igång vart fall och jag får köra på som jag brukade göra med min Jolly och lägga upp en plan samt få känna om höästen kan hoppa något :D
 
 
Kommer förhoppningsvis in i liten häst till i gänget snart, som dock inte kommer vara min men som ska utbildas och tävlas lite utav mig. .Men mer om det senare, när info finns.
 
Har ni rutiner? Hur ser dem ut och hur lägegr ni upp dem?
Kommentar:
#1: Sara

Du vet hur mina rutiner är;) Skogen är det som gäller, Hahah ;)

Svar: hehe ah :D
Erika Svensson

2013-02-22 @ 15:11:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: