erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-02-28
10:02:14

På tävling

Så nu ska ni få mina tävlingstips som jag tycker :)

Hoppas dem blir mer uppskattade än förra trots att vissa av er tyckte om de, det var trots allt inte mina ord ;) hehe

Fel blir det ibland, speciellt när man mobilbloggar! Men nu så. .

 

Knoppar - får vilken "skogsmullehäst" som helst att se ut som en stjärna. Jag tycker att knoppar är stilrent och hör till tävling. Diss till dem som bara delar upp manen ser halvfärdigt ut tycker jag.

Instoppat hår - oh yes! Prydligt och proffsigt! Dock har jag själv svårt att få till det där ibland. Tycker även att en fläta är snyggt hängade bak på ryggen.

Instoppad skjorta och ett skärp under kavajen - ser proffsigt och prydligt ut, precis som instoppat hår.

Matchningen - Här tycker jag man ska våga vara unik utan att se ut som en klown. Jag gillar att sticka ut på ett snyggt sätt, inte för att synas men för att det är kul att visa upp en snygg utrustning och inspirera andra samt vara lite unik.

Hälsa på domaren - artighet, det ser bra ut! Det här tycker jag ser sjukt trevligt ut när folk gör, tummen upp för er!

Klappa hästen-  Klappa allid hästen efter en start ser så trist och nedstämt ut när folk inte gör det!

 

Så då det här var mina "tips" hur jag tycker det ska t på en tävling inget jätte konstigt i sig och ni behöver så klart inte tycka lika dant. Men det skillde sig lite från min vän va? Det som jag råkade publicera först. Hon la också tyngde på det här med att skrika och tjafsa med mamma ag tycker inte jag behöver nämna det ens. Det hör till vett &etikett. För att säga verkligen vad jag tycker är det ouppfustrade ungar på tävling som beter sig så.

Samt klappa hästen gjorde hon en lång utläggning. Så länge det klappas när rundan är färdig blir jag glad, sen klappar jag oftast efter ett stopp också eftersom det nästan alltid är ett ryttar fel eller att hästen är osäker, då kan man visa att det är okej. :)

 

 

Kommentar:
#1: Emmy

(Y)

2013-02-28 @ 10:47:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: