erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-02-05
16:24:28

Lyckliga jag
Jobbigt att arbeta som beridarem bli sjuk och behöva åka hela vägen hem till Skåne för att få vård. Inga hästar och ingen ridning buh :(
 
Men nu ska jag rida Kalle som jag skrev innan under tiden jag är hemma.
Cazanova heter Kalle egentligen han är 14 år gammal och 1,69 mkn, rätt så svårriden häst enligt ägarna inte mångas om får sitta upp eller utav dem som klarat det tydligen.
Jag kände på honom idag red kanske 40 minuter då han stått ett tag nu. Han har en tändens att bocka och vara tittig ibland trots att han egentligen inte är det.
 
Jag började med att longera honom idag då jag anade att där skulle finnas lite överskotts energi, där märkte jag verkligen att han tycker om att springa, vilket ägarna säger med. Jag satt upp och ridpasset gick jätte bra, jag struntade helt i att rida i form idag utan bara känna på honom och kolla av honom. I gloppen bockade han ett par gånger men det var inte alls svårt att sitta kvar.
Han är en löpare och jag tror han kommer må bra av att jag får ha han lite. Då jag varierar min ridning mycket och vi har bra skog och mark här.
Han har mest ridits i dressyr och inte fått springa eller hoppa jätte mycket vilket ägarna tror att han både behöver och vill och av de lilla jag satt på idag tror jag desamma.
 
En häst som vill ha variation och behöver rastas ordentligt!
Ska bli spännande och roligt :)
 
Kommentarer:
#1: Alva

Sv; Helt okej! :) Tack så mycket! Vad gör du då? :)

Svar: Vad bra:)Jag kom nyss hem från stallet och ska snart iväg på ett ärende.
Du då?
Erika Svensson

2013-02-05 @ 16:25:32
#2: Junie

Fina bilder! :)

Svar: Tack :))
Erika Svensson

2013-02-05 @ 17:19:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: