erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-02-20
21:20:31

Jag blir magsjuk
Satt och läste lite bloggar, klickade in mig på www.nellieberntsson.se och förstod att något var på tok, klickade då in på www.viktorfrisk.nu  och läste följande :

En inlägg där mina egna ord spelar in och ni som läser min blogg av anledningen att se kläder och mode kan bläddra vidare! Jag är en person som kommer utifrån inte känner någon förutom Nellie och hennes familj på den här ön, Tjörn. Jag måste med handen på hjärat få berätta det här för det är något av det värsta jag någonsin har varit med om under min uppväxt. Jag frågade Nellie om jag kunde följa med en dag i hennes skola för att få se hur hon har det varje dag, träffa hennes vänner och bara ha kul, trodde jag! Klockan är strax efter tio på morgonen och jag är rätt morgon trött men jag vet att jag har lovat Nellie att komma och hälsa på och jag skulle aldrig svika någon som jag lovat eller välja att inte hålla mitt ord. Så jag går upp i mot hennes skola och möts redan på parkeringen av skrikande ungdomar men väljer att inte tänka mer på det. Jag kommer in i skolan och möts av människor som ligger uppe på skåpen, hoppar runt som höns som just kommit ut i det fria och undrar om jag ÄRLIGT är på ett Zoo, eller i en skola. Jag påminner mig själv om hur innerligt jävla tacksam jag är att mina föräldrar lärde mig vad som är rätt och vad som är fel i så tidig ålder! Jag sätter mig iallafall utanför klassrummet och väntar på att få komma in då kommer en äldre kvinna och skriker som hon som om det vore krig på skolan att jag ska LÄMNA SKOLAN MED OMEDELBAR VERKAN. Då har jag innan fått godkänt ifrån både rektor på skolan samt lärare. Jag lärde mig kommunicera i ganska tidig ålder, utan att skrika och vara allmänt uppkäftig! Jag har ingen aning om vem här människan som står framför mig är, och tänkte att jag skulle kunna få förklara mig innan hon fortsätter skrika. Snälla du, nästa gång ta undan den elev/person du ska prata med och ställ inte till en jävla scen inför halva skolan, det är otroligt respektlös och du som lärare borde väl ändå veta bättre. Med en stor klump i magen och ett antal samtal senare så fick jag tillslut komma in på lektionen. Äntligen får man andas ut, då hoppar det in ett helt gäng med människor eller låt mig säga apor som drar igång en stor banspelare och beteer sig som, ja inga jävla ord! Dagen fortsätter i samma anda, det är skrikande ord och lärare som ber mig lämna skolan med omedelbar verkan, med handen på hjärtat borde nog fan skolan ta sitt ansvar och uppfostra både elever och lära sig kommunicera själva. Om man kommer som utomstående borde man kunna betee sig, inte be någon pulla en i örat ja ni hörde rätt ordagrant. Är det den här miljön som så många av er och andra upplever varje dag? Jag skäms ÅT alla människor som idag försökte imponera på mig med det här sättet. Anledningen till att jag tar upp det här är för att det är så många människor som borde släppa sin trångsynthet och kunna acceptera människor precis som dem är, att se hur det fungerar i ett högstadie idag var en mardröm! Alla andra jag träffade tyckte jag var riktigt trevliga och jag lider med er i samma tanke som jag nu säger åt er att sätt ner foten, berätta för lärare och rektor att såhär får det fan inte gå till! Skolan är det stället jag och ni själva skapar eran framtid på, låt inte någon trycka ner er och verkligen inte lärare, jag blir mörkrädd! Det måste finnas någon gräns för hur man behandlar människor eller hur man bemöter någon man aldrig har träffat i hela sitt liv förut!

 

Jag blir så less! Oavsett vem det är som är utsett är dett helt sjukt och jag har ingen som helst förståelse för det här!

Nellie i sig är älskad av så många, dem som hatar henne känner henne inte, hur fan går det ihop?! Ush! Svartsjuka och avundsjuka är en sjukdom det vet ni va? Sök hjälp.. Jag hoppas att era föräldrar visste vad ni gjorde!

Oavsett vad som publiceras på Nellies sida imorgon hoppas jag att ni tänker efter före innan ni skriver något och att ni är modiga och starka och vågar visa vad som är fel och inte hänger på dem som förmodligen kommer bomba där. Det är dem som bidragit till den avsyvärda stämingen som finns på skolan idag eller var hon än rör sig som kommer att bete sig lika illa i komentars fältet imorgon. .  Vad jag vet har tjejen redan bytt skola vid ett tillfälle, detta för att hon är "känd" och folk inte kan ta det. Det här handlar inte bara om tjejen i sig utan alla er därute som på någotvis är utsatta. .

Snälla snälla visa att ni är människor

Kommentar:
#1: ida

Hejsan :)
Jag skulle behöva lite hjälp. Jag startade en blogg för ett tag sen där jag skriver om hoppning och ger tips på övningar mm.
Nu känns det som jag har skrivit om det mesta. Jag skulle behöva lite tips på vad jag kan skriva om :)
Ha en bra dag! :)

Svar: Spännande absolut ska jag lägga min tanke :)
Erika Svensson

2013-02-21 @ 09:56:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: