erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-02-28
11:30:00

Häst news
Rolf-Göran Bengtsson är avsutten efter sin operation men konvalescensen går som den ska och han är snart tillbaka i sadeln.

- Allt har fungerat bra och jag börjar rida på måndag, berättar Rolf-Göran.
Några missade tävlingar har det blivit på grund av det mindre operationsingreppet den 18 februari. Bland annat skulle Rolf-Göran medverkat i helgens femstjärniga Longines Masters i Hongkong.
- Hästarna har hela tiden hållts igång och ridits av vår duktiga personal. De kommer att vara i form när det blir dags. Min comeback blir vid hingstekåringen i danska Herning nästa helg. Där ska jag rida en dansk hingst i en hingstvisning och även någon tävlingsklass med den danska Gazette Ask som vi har i stallet.
- Sedan väntar det sista världscupkvalet i ´s-Hertogenbosch veckan efter, där jag hoppas kunna plussa på de poäng jag har, säger Rolf-Göran till Ridsport.

 

NINJA LA SILLA pensioneras

Det är väl inte riktigt helt hundra men det mesta talar för att Ninja har gjort sin sista tävling och kommer att pensioneras.

 Det berättar Rolf-Göran Bengtsson om den lilla kämpen som på en fantastisk meritlista har EM-guld och OS-silver. - Allt har sin tid och Ninja har tyvärr inte kommit tillbaka och återfått sina krafter efter den infektion han drabbades av i samband med Global Champions Tour i Doha förra våren.
Även om det inte är helt bestämt kommer den Hollandfödde Ninja La Silla (val f -95 e Guidam-Lys de Darmen) sannolikt att bli pensionär. Han lär då få leva resten av sitt liv hos ägaren Alfonso Romo i Mexiko. - Det brukar bli så med hans hästar. Ninja kommer att få gå i en gräshage som chef över ett gäng unghästar, berättar Rolf-Göran.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: