erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-04-19
18:00:00

Otrygga i oss själva?
Jag kom på mig själv idag när jag stod och pratade med en kollega på jobb. Det är så att vi ska ha det lite festligt med jobb på onsdag och vi hörde med varandra vad vi skulle tänkas ha på oss. För om man själv kom i kläning och klackar eller jeans och converse och vise varsa så skulle det vara pinsamt. Men egentligen varför tänker vi så? Speciellt vi tjejer?
Jag brukar inte tänka så längee men det var faktiskt väldigt länge sen jag festade till det med vänner eller dyligt. 
 
Varför har vi det behovet att passa in eller se ut som alla andra? 
 
Jag försöker sträva efter att klä mig i det som jag tycker är snyggt och bekvämt just för tillfället sen om det är tvärt emot vad dem andra har på sig so what? Du är förmodligen lika snygg om inte snyggare som dem andra.
 
Jag är en glittertjej på dansgolvet men länge sen jag uppdaterad min gaderob. .Kanske därför jag jag blev osäker? Eller för att kollegan var det?
 
Nej vi borde våga satsa mer på oss själva, vara bekväma i oss själva och bara gå på vår magkänsla och självkänsla.
 
 
Du är vacker
 
 
 
 
 
 
Kommentarer:
#1: Emma

Jag tror det lätt blir så för att man inte gärna vill sticka ut, man vill liksom bara glida runt lite som en i mängden ;)

2013-04-19 @ 18:40:57
#2: Moa

Bra inlägg! Fin blogg du har, kika gärna in på min blogg och ställ en fråga på min frågestund!
Kram :)

2013-04-19 @ 19:23:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: