erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-04-11
23:54:57

Nätmobbning vanligare än vi tror
Jag ligger i min säng klockan är strax över halv tolv och jag kikar lite på facebook för att jag inte kan somna. Stöter på en bild som en vän gillat och tittar och läser. 
 
Det är en tjej som köpt biljetter till sin idol Justin Biber som ska komma till Sverige, tjejen har brutit benet när hon tränat i skidbacken och hennes högsta dröm om att få se sin idol spollades. Hon skriver detta till sin idol och att hon önskar att hon ändå kunde få vara där. Vi som har vett i huvudet förstår att hon inte kan stå och trängas med folk på kryckor eller liknande. 
 
Jag klickar in på kommentarerna och ser att både svenskar och folk från andra länder fullkomligt kränker denna tjej. 
Hur i helvete kan människor agera såhär? Det är en tjej dem inte känner och stackarn har fått sin dröm krossad. 
 
Kommentarer som detta hittar jag:
Fan vad ful du är!
Skaffa en rullstol ditt pucko!
Finns kryckor ditt äckel!
Sluta böla och fjäska Biber kommer aldrig fixa något
Finns folk som har det värre
hahahahahhahaha
dra på konsertjävlen om du nu så gärna vill se honom sluta fjäska för att bli känd ?
 
Det där är bara pytte lite gemfört med alla kommentarer som folk har skrivit. Jag förstår verkligen inte hur ni människor där ute kan sitta och skriva detta? Vad ger det er att trycka ner denna tjej ännu mer? 
Hon har väl fria händer att skriva till sin idol om vad som hänt, och ni har ingen som helst rätt att gå in och vara taskiga. Jag förstår liksom inte grejen heller? Varför gör man det? Tycker ni det är roligt eller är det Biber ni inte tycker om?
 
En stackast tös skriver ett inlägg till sin idol, trevligt skrivit och hon menar inget illa till någon utan hon skriver fint till honom. På köpet får hon hat från världen över?!!??
 
Nu tänker jag publicera detta inlägget och även lägga ut det i hennes kommentarsfält så "idioterna" kan se vad jag har skrivit. Jag provecerar aldrig på min blogg men min sida är en mätesplats och ett ställe där vi motverkar mobbning, nu sätter jag ner foten för något jag tycker är fruktansvärt fel!
Vill ni gå bananas här varsegoda, det visar bara er otroligt dåliga självkänsla och er brist på mänsklighet. 
 
Jag vet att ni är många med mig därute!
 
 
Kommentar:

jag tror inte folk förstår vilken skada dom kan åstakomma med sitt näthat.. om dom såg vad dom gjorde skulle dom kanske tänka efter engång till innan dom skrev någonting kränkande!

2013-04-14 @ 18:16:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: