erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-04-14
16:41:54

Foderhäst A och O
Att ha en häst på lån eller foder har sina fördelar och nackdelar. Jag tycker det är ett jätte bra sätt för oss som inte  har råd att köpa häst, då det finns dem som vill låna ut.
 
Jag kan förstå människan som lånar ut att den vill att saker och ting ska ske på ett visst sätt osv att man har lite krav och sådär beroende på vad som ska hända med hästen ( träning, tävling, utbildning) men som ägare väljer man också människor som man litar på och som har goda referenser samt att man kollar upp hur stallet ser ut, rutiner och hur fodervärden är som "hästskötare".
 
När man väl får hem sin häst måste man få lov att ta hand om den på sitt vis och utvecklas på sitt sätt tycker jag, är man inte tillräckligt bra med hantering, skötslen och ridning så hade aldrig ägaren valt dig från första början så jag tycker det är viktigt att fodervärlden ska få fria händer. Annars kommer det inte att gå, jag kan ju aldrig rida en häst på samma sätt som en annan människa gjort det tidigare men jag kan hitta vårt sätt (hästens och mitt) så att det blir minst lika bra och förhoppningsvis bättre. 
 
 
Har du en foderhäst? Hur går det till och hur känns det? Skriv och berätta!
Kommentar:
#1: Jenny

Jg har en foderhäst, går toppen :) dock är ägarna inte så involverade.

Syftar detta inlägg på Bella-Nellie debatten? :) fin blogg! Är din häst en foderhäst?

2013-04-14 @ 22:47:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: