erikajoyisabella

Besökstoppen

2013-04-03
18:02:00

Ända gången vi backar är när vi tar sats
Vi måste våga misslyckas för att lyckas.  Jag tror många utav oss är rädda för att misslyckas eller göra bort oss, och det är väl egentligen helt förståligt att man känner så. Men det är just  därför jag vill sprida pushande energi.
 
Att själv ha varit en fotbollssatsande tjej som gjorde ett antal operationer och fick ställa skorna på hyllan gjorde att jag gör det jag håller på med idag. Jag var så nere att ni nog inte kan förstå det, jag kan iallafall inte skriva med ord hur ledsen, borta och hur hela min värld hade rasat. Men jag tog tag i mig själv, med mina svaga nyopererade ben hoppade jag istället upp på hästryggen igen, där  var jag lycklig. Tävlingsmänniskan som jag är fick mig till att börja ta hästarna på allvar, jag skulle blir bra, jag skulle hoppa och jag skulle utbilda hästar. Jag har kämpat som ett djur för att bli den ryttare jag är idag, med viljan att bli bättre under varje ridpass märker jag och andra i min närhet min ständiga utveckling.
 
Jag tog ett stort kliv tillbaka, men ett ännu större steg framåt som människa, individ och ryttare
 
Ibland måste vi ta ett steg tillbaka för att sedan kunnat gå två frammåt. 
 
Vi människor är oftast väldigt ivriga och vill fram väldigt snabbt helst utan stopp på vägen. Men vad vore en stad utan stoppljus och skyltar, har ni funderat på det någon gång?
 
Ibland tänker jag att dem där hinder som sinkar oss lite på vår resa kommer utav en orsak, dem stannar upp oss får oss att tänka till och kanske lära något vi inte visste. Men framförallt får dem där jobbiga tillbaka stegen oss att kämpa ännu mer, om inte så är det kanske inte riktigt det vi vill. 
 
Man kan inte alltid prestera på topp, våga kämpa och misslyckas och glöm inte ha roligt på vägen!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: