erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-09-13
15:38:31

Hur jag värmer upp för tävling
Tänkte detla med mig utav min uppvärmning är inför tävling. Dock är vi ju nya här och just nu är det detta som funkar bäst. När han fått mer rutin m,m kanske det är andra rutiner . .
 
Jag vill gärna skritta fram i ca 15-20 minuter, är det jätte varmt på sommaren kan jag korta ner det och är det kallt kan jag förlänga. Efter det travar jag igång i ca fem min lugn trav då han släv oftast är slö i den första traven. Sen låter jag honom sktita igen några minuter men då¨gör jag gärna lite vändingar och så för att det ska hända något så att fokus inte försvinner.
Sen travar jag igång nån minut till innan jag galopperar honom. Brukar galoppera tills han känns mjuk och fin.
 
Sen får han pusta ut lite innan framhoppningen. Där inne kör det lite olika beroende på hur  han är för dagen. Dock vill vi gärna hinna andas ut innan framhoppning och start. Flåset ska såklart vara där men att vi båda ska få hämta oss :)
Kommentarer:

haft en bra dag? :)

Svar: Helt okej .Får ta en dag i taget nu. .Själv då? :)
Erika Svensson

2012-09-13 @ 17:00:07

fint :)

Svar: :))
Erika Svensson

2012-09-13 @ 18:55:02
#3: Sandra

Grym design :D

Svar: Tack :D
Erika Svensson

2012-09-13 @ 19:57:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: