erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-11-11
11:53:01

Sumering utav helgens tävling
Internationell tävling varar alltid ca ons-sön. Tänkte nu dela med mig utav hur det gick, hur jag upplevde allt och bara ösa ner hur det var där så jag hoppas inte det blir allt för bökigt.
 
Vi körde dit dagen innan alltså tisdag kväll och stallade in för att få lugn och ro och slippa behöva trängas.
Stallarna var jätte mysiga tyckte jag och att få gå rudner där var spännande och jag längtade verligen tills tävlingarna skulle dra igång.
 
Osndag: Första töävlingsdagen, Waldo skulle hoppa. Han hoppade på kvällen och verkligen överhoppade så han blev nog lite rädd för sig själv och fick två stopp.
Waldo är hingst och är riktigt fint, hoppar ca två decimeter över varje hinder oavsett höjd. Han har opererats och har därför haft ett lite uppehåll och bara gått träningstävlingar lite på sistonde och nu då ut på tävling. Men han behöver lite mer rutin så kommer de att bli en häst vi ser i framtiden. Han är helt amazing, oftast dem lite galnare hästarna som verkligen blir något. Jag tror på honom! Denna kväll var det inte mycket mer än just tävling.
 
Torsdag: Rolex tur att hoppa, grymt fin var han men han fick två ner i slutet, varför vet inte riktigt. .
Men han slutade på en sjunde plats och var därav kvalad till Grand Prixen på lördagen.
Här på kvällen festade vi och hade grymt trevligt med alla folk som vart där!
 
Fredag: Waldos tur igen, han var trött? Det är han aldrig, ovanligt att han river som sagt då han alltid är väldigt högt över men här fick han tre eller fyra ner tror jag. Här var det sedan också fest lite mer drag denna dagen, grymt kul!!
 
Lördag och Grand Prixen, Rolex var gyrmt fin, Sofia gjorde ett bra jobb på ryggem. Dem närmade sig slutt, bom där föll en bom. Skit! Men med fyra fel blev dem nia och vi är väldigt nöjda efter en lyckad tävling!!
 
Att få vara på denna tävlingen var grymt kul. Ryttarna här var nästan bara män, riktigt duktiga få kvinnliga och även dem väldigt bra såklart. Allting var så massivt och snyggt och mycket, stort liksom. Hemma har ju bara några få stortävlingar den här klassen, meeting och SM också vidare.
Folk är trevliga och det är inte så spännt.
 
Festandet var sjukt roligt, men trevliga människor. Och man träffade och lärde känna massor med folk från hela Europa.
 
Utav en tävling har jag sett och upplevt så himla mycket som groomé. Det var riktigt lärorikt i alla dess former att vara iväg. Jag fick även nya kontakter som är intressanta.
Det var tidiga morgnar och sena kvällar varje dag och de var skönt att få sova idag.
 
High jumpingen vann Björn, Sofia pojkvän på 2 meter och 20 centimeter på en häst han aldrig sett för :D Grymt skoj och nerrvigt att se på!
 
Indoor Wierden 2012, stort tack för en upplevelse jag sent kommer att glömma!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: