erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-11-13
14:35:16

Inlägg till er där ute
Att våga
 
Vi här i Sverige är ganska så duktiga på att tala om för folk vad dem ska göra och inte göra.
Hitta fel och trycka ner.
Något vi däremot är väldigt dåliga på tycker jag är att vara possitiva, hjälpa varadra, puscha, stötta och ge komplimanger.
 
Det kvittar vilken nivå du rider på och varför, folk har ingen aningn om varför du hoppar just den höjden du gör eller vilke resa du haft med just diin ponny/häst.
Det är ingen mer än du som vet det.
 
När du ger dig ut där på tävlingbanan, ska du sträva efter att uppnå det målet du själv satt inte vad dem sidan om förväntar sig. Dem förväntar sig alltid en felfri runda, där du ska rida perfekt och vara perfekt mot hästen ochd et är inte hur du uppfattar irdet perfekt utan hur just den personen  som tittar upfattar det. Men hur ska du då kunna veta vad du ska?
Jo du ska sätta dina egna mål och gå efter vad du själv kan och vill.
 
Du ska våga vara dig själv i alla lägen. Om du vill  tävla, om du vill börja hoppa en högre klass, eller kanske lägre, vill du fara utomlands och prova något galet och nytt? Gör det! Den som stoppar dig, är du själv.
 
Att verkligen göra något för sig själv och sin egen utveckling kommer unna dig något fruktansvärt mycket och göra dig lycklig. Det finns inga gränser så länge du själv inte sätter upp dem.
 
Jag vil att ni ska våga tro på er själva oavsätt om ni har ett bra självförtroende eller inte. Du kommer få ett det lovar jag.
 
När jag styrde mot 1.40 hindret och tidigare bara hoppat lite 1,20 var jag så nervös att jag inte visste vad.
Men jag ville, jag ville visa att jag faktiskt kan. Jag är inte världens bästa, men jag vill bli och JAG KAN och VILL.
Liten bana på fem hinder var avklarat, jag skakade av adrennalinet och bara älskade det. Jag var så stolt över mig själv och är fortfarande.
 
Vart du än är i livet och vad de nu handlar om, hästar, kärlek eller något helt annat. Våga!
 
 
Just belive in your self
You can be what you want to be
Live every day
And remember my words
 
Be who you are
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: