erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-11-02
20:38:42

Fredag kväll
Har varit en bra dag idag tycker jag.
Allt har flytit på bra och så, hoppade den engelska hästen imorse dock bara på ett pytte hinder han har dåligt varit igång så.
 
Fixat och trixat som vanligt ju, groomar så till Sofia och hennes hästar varje dag. Longerat någon, busat med Rolex i ridhuset sen red jag den vita som jag har hand om. Har var liten galen när jag satt upp idag Jan sa till mig att jag inte skulle rida en sån galen häst och hoppa av och ställa han i boxen:P Men då blir han ju inte såld.
Aja jag kom upp iallafall och satt kvar ;) Red ute eftersom vädret var så härligt och hästen är så tittig så tänkte det kunde vara bra. För en gång skull var han rolig att rida, han hängde inte så mycket i munnnen idag och lyssnade bra. Han var riktigt fin i galoppen med!
 
Dock när vi var klara och jag ville skritta av på ängarna blev han asrädd för en jäkla harv haha! och stegrade lite och hade sig det löste vi bra ;)
 
Var otroligt roligt att rida idag men för jag kände verkligen att jag själv utvecklats, att sitta på såhär fina och krävande hästar är riktigt roligt men även sjukt jobbigt och svårt. Ronja har hjälpt mig mycket och det uppskattar jag, även Sofia. Jag har hittat en bra sits och hand som jag fortfarande jobbar på såklart men de kändes riktigt härligt idag jag kände verkligen att jag hade hästen framför mig när jag red. Riktigt kul att känna sin egen utveckling, jag hoppas att den fortsättre uppåt då jag verkligen kämpar och tittar och tar åt mig.
 
Jag och ronja har nyss ätit gott och nu har vi en trevlig och galen fredagskväll ;)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: