erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-11-15
10:52:49

Att vara förebild
Vi alla är förebilder på olika sätt, för syskon, elever, tjejen eller killen i stallet m flera.
 
Men som förebild måste du då vara perfekt? Får du inte lov att göra några misstag?
 
Jag brukar uttryck mig om att alla är perfekta på sitt vis och det är rätt så omäjligt att vara felfri. Du kan vara en förebild ändå och du visar bara att du är männsklig om du skulle göra några såkallade misstag.
För mig är det viktigt att min förebild visar att det går, visar vägen och att göra saker bra som galna kan löna sig. Om min förebild gör det då vet jag att jag skulle kunna göra det och jag får inspiration.
Jag ar olika förebilder, lite kändare människor ser vi väl alla upp till på något vis men även privatpersoner och folk inom olika yrken.
 
Nu vill jag höra era inspiritations källor, berätta vem ni ser upp till och varför. Berätta gärna vad ni vill ha för förebild eller vad just du ser upp till. Vad är viktigt för dig?
 
Den som jag tycker inspererade mig bäst med sin lilla berättelse får upp den här och såklart din länk.
Have fun och våga skriva!
 
Kommentarer:

Sv; Ja absolut, den är sent ikväll så kan berätta om den imorgon :)

2012-11-15 @ 12:43:34

När jag var liten såg jag upp till min pappa, jag tyckte att han var den bästaste, starkaste, smartaste människan som fanns, och den som fanns när man var ledsen eller kanske hade gjort illa sig.
Sedan när jag blev lite äldre såg jag upp till lite olika kändisar, det kunde bara ex shakira men då handlade det mest vem jag tyckte var bra och hade bra låtar (kanske en 6-7 årig jag).
Sedan när jag var 10-12 år kom dom 2 första kändisarna som hade en bakgrund, eller så var jag mogen nog att förstå att en förebild inte var någon som hade en bra låt.
Dom 2 var de 2 galna tvillingarna ifrån irland som heter John och Edward Grimes som även kallas Jedward.
Dessa 2 personerna tyckte jag var så sjukt bra, inte bara för sin musik utan att dom hade varit mobbade pga att dom var annorlunda och för att dom var intresserade utan musik.
Jag såg upp till dom 2 ganska länge faktiskt kanske två år, men det ebbade ut med tiden, och jag förstod inte riktigt hur någon kan se upp till en person, eller se någon som sin såkallade förebild.
Med tiden blev jag mognare, och nu, 14 år och väldigt vis har jag förstått att jag är en sådan som inte ser upp till någon person, efterom att jag inte kan rellatera mig själv till någon annan.
Jag är jag, och jag har mina egna framtids drömmar som fotograf och annorlunda och kanske lite poetiska tankar.
Alltså kanske jag själv är min egna förebild.

Svar: Väldigt fint skrivt och jag hyllar dig som vågar resa dig själv! Då jag tidigare i vekan skrivit om hur bra i svenskar är på att trycka ner dem som vågar säga att dem tror på sig själv och är duktiga!.Att du ger din egen inspiration insperar mig och det var just därför ni skulle dela med er utav era storys!
Tack igen och kämpa på tjejen! Jag läser och följer din blogg och hoppas på många fina bilder!
Kram
Erika Svensson

2012-11-15 @ 21:21:08
#3: Sandrine

Min eller mina förebilder är Isabella Nillson och Tyra Sjöstedt. Två helt olika tjejer men båda strävar efter att nå de högsta klasserna inom hoppning. Varför jag gillar dem är för att de gör galna saker, men för bra anledningar, backar inte undan för något och visar att de vill. Coola och tuffa brudar! Och vi får inte glömma att de har en sån personlighet och att de visar vilka de är och är sig själva! Ser verkligen upp till dem. :)

Svar: det är två riktigt starka individer och jag kan hålla med om att vi älskar dem just för att dem är lite små galna men också så väldigt duktiga på det dem gör. Deras bloggar är grymma! Tyra diggar jag själv väldigt mycket just för den entreprenör hon är och att hon rider för hobbyns skull men ändå är så himla grym. Och hon är sig själv i alla lägen! Isabella har jag inte lärt känna så bra, men älskar hennes och Beckis resa.
Kram
Erika Svensson

2012-11-15 @ 21:45:59
#4: Julia vM

Jag har otroligt många förebilder, folk jag ser upp till, och instpereras av.. Framför allt ryttare. Jag har både ryttare på min nivå och några som hoppar världscupen. Mina största förebilder är Patrik Kittel, Mickael och John Whitaker, Ludger Beerbaum och Pius Schwizer och en av mina bästa kompisar :)



John Whitaker har ALLTID varit min förebild! Sen jag var 6 år har jag hackat tänder när han går in på banan och hejat på honom istället för svenskarna. Då gillade jag nog bara hans häst och tyckte att han red fint, men förra Haking-lektionen sa han att bröderna Whitaker rider på vägarna, ser man någongång någon av dom sitta och jaga hästarna för att dom ska nå över de maxade 160 oxrarna? Nej. Jag ser upp till dom till 100% och ska framför allt själv försöka få den känslan som dom har.



Patrik Kittel sa som liten att han skulle bli bäst i världen på att rida. Hans mamma tyckte att det var bra att han hade ett mål. Men trodde troligen inte att det skulle hända. Som tonåring satt Patrik timme ut och timme in på Globen Horse Show framridningen genom att tjuvat sig in där, genom att målat om sitt band runt handen till back-stage färgen. Sen ca 15 år senare, Red han själv in på OS banan.



Ludger Beerbaum är ju en tysk ryttare ( jag vill bo i tyskland när jag blir stor). Hans sits över hinderna och emellan är ju helt otroligt! Spikrakt överliv och rider så lugnt coh fint, stressar inte upp sig om det händer något som inte var "planerat", fortfarande lika lugn.



Pius Schwizer är ju schweitzare men samma som Ludger. Alltid oavett OS final eller världscup, presterar oftast nollor och lugn och fin ridning. Han gör också underbara omhoppningar, men även då,lugnt och fint, fast snäva svängar.



Och min största förebild, en av mina barndomsvänner som har haft jobbiga perioder i sitt liv, men hon tar ändå varje dag med ett leende. Hon har kämpat, och kämpat och har inte slutat kämpa. Ser upp till henne SÅHÄR mycket och så är hon en asgrym ryttare som rider glatt och prydligt. Händer massor av jobbigt just nu i hennes liv. Jag ska fortsätta stötta henne 4-ever. Hon ger en enegi och om man ser på henne, märker man att man själ har det jäkligt bra! Hon är en av dom bästa kompisarna man kan ha ♥

Svar: Brr vad rysningar i kroppen jag fick när jag läste din text. tack så himla mycket för att du delade med dig! Jag hoppas du tar dig till Tyskland då jag själv är på resande fot nu för tiden och verkligen gör det jag älskar. Kram!
Erika Svensson

2012-11-16 @ 16:19:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: