erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-07-15
10:26:43

Falsterbooo
Steg upp runt åtta igår morse för att göra vid mig, klockan nio blev jag hämtad och vi rullade mot Falsterbo.
Jag som aldrig kommit dit tidigare år, hade ingen aning om vad som väntde. Men jag var inte besviken när jag åkte hem!!
 
Runt tio tiden var vi på plats, började inne på hoppläktaren då där var hoppning direkt, vi fikade och njöt utav hoppningen och Kopparbergs Trophy som hoppningen hette vanns utan en fransk.
Sedan gick vi runder inne på området och ja herregud där var verkligen allt och inget. Otroligt fina och roliga saker, jag handlade dock bara strumpor och ett jättefint ridtäcke till kallaretider för tävling. Komemr upp bild senare.
Helt magiskt att gå runder, man bara njöt. tror vi var där i ca 10 timmar och jag hade kunnat stanna länge :)
Vi såg i princip allt inne på hoppbanan där vi fastnade utom sista fotbollsmatchen som visserligen hade varit grymt kul att se!
Vi hade även biljätter till dressyren men vi kom aldrig in där.
 
Vi gick in för att se en shettis gå dressyr inne på hoppbanan, grymt kul var det. Kom in en rockshettis, Ljus jätte söt med en ryttare sidan om som gjorde dressyr pogram ihop. Även en hund hoppade upp på ryggen sen.
Efter det hade Lexington en Clinic och just nu tappade jag ryttar namnet som höll i det, men även Sylve landslagstränaren var där. En riktigt rolig och lärorik clinic var det!
Efter det riggades de inför Derbyt, och herregud vilket derby! Vilken bana, 1200m det ni och vilka grymma hinder och ja herregud! Svår bana, riktigt duktiga ekipage fick vi se men endast två gick till omhoppning och där tog fransmammen Olivier Robert hem segern mot Irländaren Kaptenen. Grymma runder, härlig prisutdelning och ett fartfyllt ärevarv!!
Om jag mådde :D
Vi tittade på high jumping med både ponny och storhäst också  grymt kul, roligt när man känner igen ponnyryttarna med. Tack vara Sara när jag är med henne på ponnytävlingar :D
 
ja där finns så mycket mycket mer att berätta, men vad jag än skriver så komemr ni inte känna den känslan jag hade när jag var där. Åk dit om ni inte gjort det! Jag bokar in den veckan redan nu till nästa år ;)
 
har filmat en massa och fotat. Kommer upp lite bilder iallfall, vet inte om filmsnuttarna är nått att se men kanske slänger upp dem ändå :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: