erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-08-22
12:26:04

Veterinären

Dagen började ju mindre kul.. När jag kom till stallet var Jolly jätte hängig och inte alls sig själv. Hans ögon hade runnit lite och vänster öga höll han stängt.. Jag ringde som en tok till Jessika och sen till veterinären för att få råd. Fick då en tid 2h senare.
Han var hängig och konstig, samt åt han inte upp sitt hö fram tills de att vi körde. Det var inte alls likt honom och därför var det lika bra att kolla upp.
Jessika körde oss till vet.
Han har förmodligen fått ett halmstrå eller liknande på horhinnan och så var han väldigt känslig utöver de så därav detta då. Så lite salva har vi fått. Skulle inte detta hjälpa får vi höra av oss. Men jag skulle rida mm som vanligt. Men idag skulle jag hålla koll och ge han salva 3 gånger. Så har tagit ledigt från jobb.
Men han mår bra, eller ont i ögat men bra :)
Så idag blir det heldag i stallet med Jolly och Sara gör oss sällskap.

Kolla var färgen i ögat gjorde med Jollys snor :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: