erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-08-19
17:10:00

Solia söndag!
Hejsan!
Dagen såhär långt:
 
Släppte ut hästarna vid nio sen hämtade jag Sara och vi körde till Kristianstad där jag skulle köpa en sadel.
Den var fin och välskött.
Hoppades bara på att den skulle ligga bra . .
 
Körde hemmåt igen, men inom Helsingborg på vägen hem och Hööks.
Aldrig bra att stanna på Hööks haha. Fast köpte dock inget onödigt, bara de jag skulle köpa.
Hästschampo, en ny borste, vatten/svettskrapa och ett par sporremmar i läder.
Fin fint! och just de, ett ländtäcke dem hade på specialpris. 79kr för ett fleeceländtäcke. Bra att ha som slit och släng ju!
 
Väl tillbaka i stallet var det dags för ett varmt och svettigt hoppass.
Provade salden utan något under i boxen först och den såg ut att ligga bra, utan att klämma mm.
 
Red i den med bara schabrak då de varkade som att de räckte. .
 
Jolly gick riktigt bra idag, fin bjudning. Tyckte väl att hindren var lite låga och han stutsade till nån enstaka gång och så men annars riktigt bra och med tanke på värmen!
Sadlen kändes bra, jag fick bra sits helt plötsligt och Jolly kunde röra sig bra.
Sara fick hoppa upp och känna på skillnaden och vad hon tyckte, hon sa att den kändes riktigt bra och att den låg bättre än vad hennes gjorde på honom och de var ju bra! För hennes låg bätre än min nuvarande så att säga. .
 
En vecka på öppet köp har jag  för att se eventuella knutor och så. Men det verkar som att jag har hittat en sadel! :D:D
 
Nu är det en hemma kväll! Mys med älskling och det blir tacos ikväll.
Dock tvättar vi men men.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: