erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-08-09
12:06:00

Så tråkigt!
Måste säga att jag som faktiskt inte är den här typiska hästnörden. tolka det inte fel för det är inte illa menat! Jag bara menar att jag är en fotbolls och sport tjej som börjat hålla på med hästar eller hur jag ska säga. Men jag är ju en sån som bryr mig iallafall, om allas välmående, lite väl mycket ibland kanske.
Men ridvärlden kan ju vara rätt så tuff tycker jag, det här med avensjuka och bla bla bla, har ju skrivit ett inlägg om det förut så behöver inte gå in på det nu.
 
Men jag tyckte bara det var så tråkigt att läsa detta som jag ska lägga upp tiller nu, jag bara menar varför liksom?
Kan vi inte bara sluta trycka ner andra och glädjas?
 

Läs Havrepappans svar på tal till Jonas Colting som skrev i Expressen efter triatlon silvret ”Efter segling, lerduveskytte och ponnyridning kom äntligen en äkta svensk medalj som är dränkt i blod, svett och tårar”. Den här meningen gjorde många hästmänniskor upprörda, precis som den gången Lasse Anrell skrev om Rolf-Göran efter Jerringpriset.

Havrepappans inlägg —> http://www.tidningenridsport.se/Blogg–debatt/Bloggar/Havrepappa/2012/8/Colting-skjuter-losa-skott/

Jag tycker personligen att fältävlan är en krävande sport framförallt för hästarna! Dem får verkligen ta ut sig på tre dagar. .Och dem får verkligen visa vad dem kan och inte bara i en gren utan 3.

Triatlon är en grymt lrävande sport och svår att slå när det gäller svett och tårar såklart! Jag blev också väldigt glad när hon tog medalj. Men jag bara tycker att när man berömer henne behöver man inte klanka ner på andra!

 

Vad säger ni?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: