erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-08-05
09:30:00

Min åsikt om
Underlag. Jag ställde ju frågan till er så nu får jag dela med mig av min egen åsikt.
 
Jag tycker det är rätt viktigt men samtidigt är jag inte överkänslig.
Jag tycker det är bra att variera underlag men jag skulle aldrig rida på ett dåligt underlag, för hårt eller alldeles för mycket stenar t.ex. Vinter underlagen kan också vara tuffa ju.
 
Jag kan skritta på asfalt men skulle inte göra mer än så, även när jag rider i skogen så väljer jag mina ställen för trav och galopp. Men vi travar oftast lite här och var och där är ju massa rötter och så men ändå mjukt i marken. Hästen får då vara uppmärksam på rötterna. När jag galopperar vill jag gärna ha en såkalad "galopp" stig som vi faktiskt har i den skogen där jag rider nu. Lite mjukare och tyngre men ändå inte för tung.
 
Det är lite svårt de där, jag vill inte det ska vara för hårt men inte för mjukt heller då de blir lite klumpigt och hästen kan "halka".
 
Som en tjej skrev att om någon håller tävling så borde underlaget vara bra, men så är det tyvärr inte alls alltid. . Inte på lokal nivå iallafall och ja jag hade kunnat stryka mig om jag såg att det inte var så pass bra för min häst och dess hovar mm.
Men det krävs mycket också för att det ska vara så dåligt.
 
Så ja, jag är rätt noga men som sagt inte helt känslig heller.. .Om ni förstår vad jag menar hehe.
 
Det ska vara skönt att trilla av i eller hur ;) Nej skämt och sido
Kommentarer:
#1: Tuuva W

Har frågestund just nu! Fråga gärna;)

Svar: oh skoj! ska kika in!
Erika Svensson

2012-08-05 @ 10:03:59

Fin blogg du har (: Allt bra?

kram

Svar: tack så jätte mycket :) Det är bara bra själv då?
Erika Svensson

2012-08-05 @ 10:24:22
#3: Deidre

Allt bra? :D

Svar: absolut själv? :)
Erika Svensson

2012-08-05 @ 11:18:47
#4: Deidre

Sv: Tack!

Svar: :) var hittade du dem?
Erika Svensson

2012-08-05 @ 12:20:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: