erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-08-21
16:10:00

Jag är en tävlingsmänniska
Jag har alltid varit en tävlingsmänniska, om jag gör något vill jag bli duktig på det. Men jag har inte bråttom att bli bäst. Speciellt inte nu med Jolly då vi verkligen börjat från noll. Vi har valt att ha detta första året tillsammans som ett träningsår vilket jag tycker är klokt då han inte är tävlad innan jag fick honom. Han är dessutom bara 9 år och har en bra framtid framför honom, han har även en bra stam när de gäller hoppningen :)
 
Den utvecklingen jag och Jolly gjort nu på ca fyra månader och framförallt den utvecklingen han gjort är så himla kull att se och få känna. Vi ska ite jaga rosetter än, det kommer. Dem rosetter vi får blir vi ju lyckliga över såklart. Men då de är väldigt mycket pay and jump nu så är det ju inte på samma sätt. Den 2 september startar vi lokalt, de vill säga om tävlingen blir av såg att det var få anmälningar annars så blir det en lokal till hösten. Denna den 2a är en clearround just för att vi ska kunna hoppa den höjd vi vill.
Då det är mer "riktig" tävling kanske där finns mer nerver hos oss båda och då känns det bra att få känna på det.
 
Nästa år blir det mer lokala tälvingar för då har vi förhoppningsvis börjat hoppa lite högre även på tävling, hanhar bra självförtroende nu så nu jobbar vi på en höjd som är 70-90 hoppar även lite högre hemma :)
Men att han och vi båda får ett bra självförtroende är viktigt. När vi väl är ute och tävlar  så ska där inte vara saker runt omkring som hindrar oss.
 
Stanna kvar och följ vår utveckling, än så länge har den gått framåt med stormsteg men det har inte bara varit en dans på rosor
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: