erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-08-10
16:00:00

Hjälp tack!
Jag är i behov utav en ny hoppsadel. Jag vill att Jolly ska ha en som verkligen ligegr perfekt och inte gör skada på något sätt alls och framförallt gör han rörlig och fri.
 
Jag är ute efter en brun sadel, Jolly har ingen markant manke så jag tror han behöver en extra vid sadel.
Jag har letat runt massor och även provat lite, så inga prova detta och detta. Utan tänk gärna efter lite, har ni bra tips, liknande svårighet att hitta sadel eller vet ni någon som säljer så är ja evigt tacksam om just du kan hjälpa mig att hitta en sadel!
Jag kan väl också säga att den inte får vara för dyr men jag har tittat runder och där är fina från 6000 och neråt. Så låt oss stanna där.
 
Snälla snälla, bara skriv här på bloggen i komentar eller maila mig på
[email protected]
eller ring /smsa på
0739-92 92 82
 
Stort tack på förhand!
 
 
 
Kommentarer:
#1: jossan

Att dömma av bilderna har din häst HYFSAT hög och lång manke. Och hur hög manken är har inget att göra med hur vid hästen är. Kanske därför du inte hittat någon sadel som passar än?! Jag hade satsat på en normal mot vid bom med ordentlig cutback och inte alltför close contact...

Svar: Hejsan. tror inte du kan döma det där. . För alla andra säger som jag, och den sadel du beskriver har jag idag.. . Jag behöver en som sitter perfekt! och jag har provat en normal, går inte alls, den jag har idag är normal mot vid. och fungerar okej. Han har fått prova en extra vid ponnt sadel den satt bättre men var som sagt ponnysadel . .Men den låg bättre. Jag letar vidare, prova kan man alltid tills man hittar rätt. och jag har inte fastnat på något än så tro mig det är itne därför jag inte hittat någon. Förra ägaren hade samma problem. .. det ända jag inte provat är extra vid :)
Erika Svensson

2012-08-10 @ 20:23:31
#2: Hästfolk

Hej
Hastfolk är en sida som riktar sig lite mot all den negativa stämningen i hästvärlden.

Även massa nytt om vad som händer i hästvärlden kommer upp på bloggen.

Du har även chans att får bli dagensblogg, dagens outfit eller ha dagens tips!

Svar: Trevligt :)
Erika Svensson

2012-08-10 @ 23:01:19
#3: jossan

Okej, och du menar att den sadeln du rider i på bilderna skulle motsvara vad jag föreslog? Kan med 99,9% säkerhet fastslå att sadeln du rider i på bilderna är den de sålde för 1295kr på hööks för ett antal år sedan. Kan informera dig då om att det är en allroundsadel, noll close contact och noll, verkligen noll cutback!! Den gick dessutom inte att få i normal mot vid?! Och alla märken är olika i bommarna även om det ska vara samma storlek. En normal bom i hööks är alltså inte samma som en normal bom i ex prestige. Bomvidden är dessutom det mindre problemet. Hitta en som passar hästens rygg ist och fastställ bomvidden därefter. Och när du skriver ponnysadel, vad är det för sadel du menar då? En speciellt framtagen ponnymodell av ett visst märke? För annars finns det inget som heter ponnysadel. Har en del utbildningar i ämnet...

Svar: Jag vill bara börja med att säga att min blogg inte är till för att bråka. Jag la ut ett inlägg där jag ville ha hjälp och tips på bra sadlar. Inte bli uppläxad. Jag har nyss börjat leta sadel och jag tittar inte på hur manken ser ut utan jag provar det mesta för att se vilken som passar helt enkelt.. Jag har mån prestige och någon annan som han ska få prova nu snart så får se hur dem sitter då. Med ponnysadel menade jag en sadel som i dagsläget sitter på en ponny. För jag trodde inte jag behövde specifera mig då jag trodde du förstod.. Vet inte vad hon har för märke men det är en fin dyr sadel vet jag :) den låg bra fast den måste vara något större tror jag för att han ska ha en sån. Så snälla bråka inte här med mig, jag ville ha goda råd på sadlar som inte kostar skjortan men som ändå är bra.
Min blogg är en mötesplats ta inte det ifrån mig och mina läsare när jag själv Inge gjort något fel?! Så nu svarade jag lugnt och fint precis som innan.
Vet du nån sadel så skriv de istället då vore jag tacksam :)
Erika Svensson

2012-08-11 @ 12:23:29
#4: jossan

Jag är inte ute efter att läxa upp någon, jag skrev vad jag trodde skulle passa din häst. Man måste veta vad man har innan man kan veta vad man ska ha istället. Tror wintec/bates, equipe, jacson, prestige i de prisklasserna skulle kunna passa men är fortf rätt säker på att xvid är på tok för vidt för hästen...

Svar: Så bra, ja men det var ett bra tips tycker jag. Jag ska absolut ha det i åtanke när jag letar sadel nu. Jag har ringt på en som är prestige har jag för mig. . heeh dåligt minne! Så jag hoppas hon svarar och att jag kan prova den :)
Erika Svensson

2012-08-11 @ 13:36:05
#5: Ellen

Ta ut en sadelutprovare om du är så mån om att den ska ligga perfekt men inte känner dig säker på att du kan hitta den själv. Olika märken och olika modeller ligger helt olika så jag hade bara köpt hos återförsäljare(även beg) där du kan låna hem och prova den på hästen!!!!!

Svar: Ja men vi har funderat på det med. . Så kanske man ska de? Blandade komentarer om sadelutprovare men man får ju hitta sin egen uppfattning eller hur ?! :) Men de ska jag kolla upp, tack! :)
Erika Svensson

2012-08-12 @ 19:39:19
#6: Sophie

Hej:).. När jag hade honom så hade jag vid i sadelmärket princeville. Den kostade 6000 ny:) och är brun:) kram

Svar: Hej :) Ja men toppen att du skrev här för jag hade ändå tänkt smsa dig, men nu är det löst ju :)) Kramen
Erika Svensson

2012-08-13 @ 13:55:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: