erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-09-10
12:39:20

Svar på frågestunden
Tack för era frågor, hoppas svaren blir bra! :)
 

Emmy:

Hur länge har du ridit?
Vad har du för mål med din häst?

Till och från sen jag var tio kanske. Gick två år på ridskola tror jag det var :)

Med Jolly har jag inte hunnit göra några långsiktiga mål direkt eftersom jag inte riktigt vet vad han har kapacitet till. Men Att vi ska tävla på regional nivå och samla placeringar är ett mål jag än så länge satt.

 

Bella

har du löshoppat jolly någon gång ? :)

Nej inte på rätt sätt iallafall :P hehe bara att jag och Sara sprungit sidan om med honom och han har hoppat hinder. Men det kommer säkert nån dag!

 

maja:

vad är ditt mål meddin ridnig ,asså hur långt vill du komma ? :)

Hur är din bakgrund inom hästvärlden ?:)

Om allt blir som jag tänkt så vill jag tävla på en hyffsat hög nivå, och att tävla på ett SM vore riktigt kul! Men det är lång väg dit. Och i med lite drastiska ändringar i mitt liv just nu kan jag inte säga så mycket mer.

Min bakgrund är väl att jag gick på ridskola ca två år tror jag när jag var runt tio. Sen tyckte jag det blev tråkigt och därefter hade jag medryttarhästar och så. Då jag alltid spelat fotboll har hästarna fått komma lite sidan om och i perioder. Men då jag haft tid har jag hoppat mycket men aldrig haft tid till tävling då.

Någon ponny har jag aldrig haft. Har haft en mängd med medryttarhästar :) Men innan Jolly hade jag en lipsana häst på foder i några månader bara.

Jana:

Litet stall/stort stall
Många hästar att jobba med/ En häst att jobba med
Träning/ tävling
Riktig tävling/ Pay and ride
Ridskola/Lära sig själv
Lektion med många/Lektion själv

Litet med stor plats ;) Stort går bra om det inte är på en ridskola som jag har hästen

Många hästarn hade varit en dröm och ett sätt att utvecklas bättre på men en häst att jobba med får jag nog tyvärr svara.

Tävling

Riktig tävling

Bägge delar på ridskola/lära sig själv tror jag. .

Lektion i grupp gillar jag då man får vänner. Men enstaka gånger är det riktigt bra med ensam lektion

Malin:

Vad är din högsta dröm?
Vad är dina mål med din blogg ?
Vrf valde du att köpa häst?

 Min högsta dröm? Den är svår. Den kan innefatta så mycket. Men en familj och ett bra jobb får jag väl nog ändå faktiskt säga är min största dröm!

Mitt mål med bloggen är att få skriva av mig och bjuda läsare på något att läsa om. För mig är det inte viktigt att synas utan att ge något :)

Jag valde att köpa häst då jag fick sluta med min satsning på fotbollen. Då kände jag att det var dags att ta detta med häst och hoppning på allvar.

 

 

Kommentarer:
#1: Melissa

Sv; tack men vad menar du med tack för tipset ?

2012-09-10 @ 13:19:22

Skulle vara roligt och veta om ni hade något speciellt favoritmärke eller hästshop! :)
http://asslatjejerna.blogg.se/2012/september/dagens-fraga-1.html#comment

Svar: jasså? :)
Erika Svensson

2012-09-10 @ 13:44:13
#3: johanna

fin blogg!
kram <3

Svar: tack så hjärtligt!
Erika Svensson

2012-09-10 @ 19:38:55

Sugen på ett bloglovin' eller länkbyte?
Checka: http://mytrnqvist.blogg.se/2012/september/bloglovin-byte.html#comment isåfall! :D
Kram!

Svar: aboslut :)
Erika Svensson

2012-09-10 @ 21:22:49

sv: Ja? :P

2012-09-11 @ 13:04:45

sv: Ja? :P

2012-09-11 @ 13:04:47
#7: Johanna

Hej. Du har en väldigt fin blogg.
Iallafall jag kom på en fråga nu.
Hur långt tror du att Sara H kommer komma med sin Ridning ?:)

Svar: Hej tack så jätte mycket :)Oj du det var en bra fråga. .
Jag tror vi kommer se henne i SM fst först i lite junior mästerskap och så såklart. Men tjejen är ung och väldigt duktig just nu. Hon vill och har engagerade människor runt sig så jag tror att Sara komemr gå långt :)
Erika Svensson

2012-09-12 @ 14:50:33
#8: Johanna

Jaha okay . Då får vi hoppas att hon kommer långt :)
Hur långt tror du att du själv kommer ?
Och hur långt hoppas du att du själv kommer ? :)
Kram

Svar: Ja men eller hur :) Hm ja du, tror vet jag väl inte riktigt.
Men vi behöver ju rutin. . Men det går frammåt på ett bra sätt än så länge!
Vi kommer ta lite tid på oss, men det gör väl dem flesta?
Jag vet inte hur högt Jolly kommer kunna hoppa. Men om vi så stannar på 120 vill jag komma så långt man kan där, få många härliga placeringar och så.
Jag älskar ju fälttävlan och hoppas vi kan börja tävla det, när Jolly är hundra trygg med hoppningen. Iallafall terräng biten, jag älskar det. Och det märker man att han också gör.
Jag vill bli riktigt bra, jag vill kunna tjäna några slantar på hoppningen absolut, tp hoppa på falsterbo och i globen.
Ja det är ett riktigt långsitigt mål om allt går som det ska :)
haha flum men iallafall. hehe
Kramen
Erika Svensson

2012-09-20 @ 22:21:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: