erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-09-02
20:27:24

Nu så
Hej alla. Nu är jag entligen hemma i soffan. .
 
Hoppningen i helsingborg :
Helt underbart underlag att rida ¨på, vilken känsla! Jolly var pigg och fräsch på framridningen/hoppningen. Väl inne på banan började vi med en 70 höjd tror jag fast jag tror det var lite blandat att nått låg på 80 kanske. Han tittade lite längs med sargen men inte mycket. Banan bestod utav tio hinder med diverse grejor under som Jolly aldrig hopapt. Men vi åkre hit för att lära oss något och det gjprtde vi :) Han stannade några gånger på hinder han inte sett förut, efter att han luktat så hoppade han andra gånen. Så kallt plank hoppa han vilket var bra för det har både jag och Sara hoppat med han nu så nu ska det sitta och det gjorde det.
Andra gången vi skulle hoppa, så var han lite stressad, kan vara att jag stressade uppe på utan att tänka på det men jag pratade med honom och försökte få han lugn. Han var också lite trött. Där fanns även kombination på banan vilket var bra så vi fick öva på det. Men vi genomförde inte hela andra rundan då han var trött, och man ska aldrig hoppa en häst trött! Så vi avböt och han fick klapp och beröm. För att han var riktigt duktig idag och kom över sådana hinder som kommer finnas på dem lokala tävlingarna sen :)
 
Vi valde att åka hit istället för till löddes pay and jump. Där hade vi hoppat 70 och 80. hade säkert gått felfria och inte lärt oss något, då han är säker på den höjden nu. Så istälelt fick vi massa nya intryck med oss som vi kan arbeta vidare med!
 
Fixade stallet och så sen, efetr det pös jag hem en kort sväng. Sen ringde en vän och jag körde ut till hofterup för att se när dottern red en ny foderhäst till dem. Jag fick sitta upp på den ponnyn, det var kul. Med tanke på att jag inte ridit så mycket ponnysar. Haha dock var detta en kille osm inte ridits på väldans länge, dem hade nyss sattit igång honom så Julia ville att jag skulle galoppera honom. Jag som hade åkt dit i min converse hoppade upp. Men när han dumma sig lite, rätt så rejäl ponny, en halflinger så flög jag av :P eller ja halkade av med skorna och plumsa i grusen :) mjukt och sönt iallafall! Aja upp igen och försöka vidare Men det gick bra sen.
 
Nu är jag äntligen hemma, älskling lagar lite mat och det blir nog någon kvällsfilm. Skulle tvättat men orkar inte och det får bli imorgon kväll..
 
Haft en bra helg??
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: