erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-09-30
19:39:16

Hejsan!

Fullt upp hela dagen, men det har varit trevligt.

Som sagt blev det spontan Pay and jump med Jolly idag. Härligt väder och det gick jätte bra tyckte jag!

Vår första 90 bana förutom hemma..
Värmde inte upp så mycket idag, då det gick undan och jag hoppade trots allt igår.
Han kändes bra men lite vinglig på Framhoppningen.
Ut på banan, första hindret flög vi över :D sen stanna han på andra haha! Nej men det var ett plank.. Vet inte riktigt varför han blev osäker, nån sa att det kan ha med fem vita bommen överst som var lite läskig på något vis, för han hoppade dem andra planken jätte bra.
Vid något hinder, tror det var i slutet nån gång fick jag lägga en volt med då han drog på lite för hårt.

Men jag är som sagt nöjd, bra galopp och höjden var inga problem för mig själv vilket känns toppen! Även Jolly gillar nog höjden då han får ta lite och hoppar bättre ju högre det blir.

Kommer att hoppa fler 80 banor på Pay and jump absolut, men vi ville känna på den här höjden för det är den som gäller på tävlingarna sen ju!

Nöjd med Jolly idag och folket på tävlingen. Grymt trevliga, prata lite med några, nån berömde Jollys utseende. Super snällt och kul!

Har varit kalas här hemma nu i eftermiddag och det var trevligt, massa mumsiga kakor ;)
Men nu ska vi äta lite kvällsmat och sen kör jag snabbt till stallet och ger Jolly kvälls hö.

Tjing!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: