erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-09-27
21:31:04

Dagen slut

Red som sagt ut Jolly i skogen, Sara fick rida honom barbacka. Så mysigt, typ bara vi i skogen tyst och skönt och jag gick sidan om och pussade på Jolly hela tiden, haha!

Mysig tur i skogen iallafall, trots att vi blev lite blöta.

Sen var jag hos Pierre och fixa lite och så. Därav inte så mycket uppdatering nu ikväll.

Hoppas ni haft en bra dag, nu ska jag läsa lite bloggar :)
Sen sängen då jag måste cykla upp och ge Jolly morgon höet själv annars får han inget längre =\

Lite bilder från idag. Och ja jag vet att hacket är svart, men nu var set den färgen min tränare skickade med hem. Och allt mitt är brunt :p

Kommentarer:
#1: Lisa

Vad roligt! Riktigt fin är han. :) Tråkigt med dina operationer. Jag åkte av en unghäst på 172 cm när jag skulle hoppa in honom åt hans ägare. Han har "slinger" och är ostadig och vinglig mot andra unghästar och han gick nästan omkull efter att han hoppat tre meter upp i luften och jag voltade av och fick ta ambulans till sjukan. Har en spricka på sista bröstkorgskotan, varit sjukskriven sen det hände 19 juli, får förhoppningsvis jobba igen den 15 oktober men inte rida först nästa år.. :( känns inte så roligt när det inte ens är min egna häst. Visste jag detta hade jag aldrig tagit risken. Vore mer värt om det var ens egen häst men nu är det som det är, tyvärr! All lycka till! Vill se eran utveckling. Roligt för dig att vara med honom från början. :)

Svar: Det är riktigt kul, ja jag föll för hans utseende, en vacker skäck men snällt ansikte! Tack du!
Ush och fy! Nej det är klart, hade det varit ens egen hade det varit lite annerlunda. . Det är så stora djur och det glömemr man ibland. . Jag har också hållt på rätt mycket med just unghästar men man glömmer så lätt bort att det är rätt stora och starka djur om nått skulle hända. . Glad att du ändå är så oskad som du är! Och hoppas du kommer upp i sadlen igen och det blir kul och mysigt :)
Tack, ja du det är riktigt kul att börja från början, även om det ländes konstgigt att hoppa lågt och pay and jumper, men va tusan nu vet jag varför. Och jag har folk som stöttar. Hade jag kastat han ut på i meter m.m när jag fick honom hade han haft noll självförtoroende idag! Tekniken hade ju aldrig kommit! Hoppas du fortsätter följa oss. Och jag får se när du sitter upp igen :)
Erika Svensson

2012-09-27 @ 21:44:00
#2: Lisa

Ja han är urläcker! Vart hittade du honom? Absolut, man måste börja lågt för att ta sig uppåt. Viktigt med självförtroende! Det är kul med unghästar, just för att man får vara med från början men den killen jag red var mycket i luften och jag vill inte rida rodeo heller. ;) Var egentligen inte tänkt att jag skulle börja utbilda den hästen men alltid haft egen men sålde min D-ponny 2010 och slutade då halvt som halvt men sen dog min syster i december och jag behövde hästarna i mitt liv igen. Så är glad att jag fick komma igång men nu är det tråkigt att sitta här och veta att hästen inte blir fortsatt utbildad. :(

Svar: TAck igen :) på annons, och han bodde då i Kristianstad, jag bor i Landskrona i Skåne. Ja men visst är det. Ja unghästar är en klass för sig själv, haha nä rodeo har man fått nog av ;) hehe okej okej, nej trist att han stannar nu kanske. .Men absolut inte dit fel ju!
Hästarna är mycket till hjälp! Beklagar verkligen för din syster. Jag och min sambo separerade nyligen och det är sjukt jobbigt! Känner att det är tung i stallet med, då han tycker om mion häst och så och varit med när han kom hem till oss liksom. Så ibland är det jobbigt men samtidigt älskar jag hästen och han ger tröst.
Erika Svensson

2012-09-27 @ 22:04:44

Vill du göra ett bloglovinbyte? :)

Svar: Det skulle jag absolut kunna göra : )
Erika Svensson

2012-09-27 @ 22:26:45

säg till när du följer mig så gör jag detsmama :D

Svar: fixat :D
Erika Svensson

2012-09-27 @ 22:33:28

tack :D

2012-09-27 @ 22:35:28

great :D

2012-09-27 @ 22:36:13

åh tack så mky :)

Svar: så lite så :)
Erika Svensson

2012-09-27 @ 22:39:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: