erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-09-23
20:41:36

Bedömning utav tävlingsplatsen
Även om det bara var en pay and jump så tänkte jag ge er min bedömning på Tågarps RFs arrangemang idag.
 
Lätt att parkera till att börja med och bra avstånd till allt därifrån.
 
Framridningen, var på grus, nu har jag varit  där innan och vet att grusen är bra men idag var den tung då det regnade hela tiden. . Så helt okej, men tung för hästen att springa i då. .
 
Framhoppningen var på gräs/jord, jag trodde det skulle bli halt i med allt regn och så men det var faktiskt inga problem så det var helt okej, och man klarade sig utan broddar liksom. Det fungerade bra där inne med.
 
Funktionärerna: Utrustade med walkitalkies som vanligt och därav skötte dem det bra och smidigt, missade liksom inget. Var trevliga tyckte jag, blandad ålder är också kul. Dem skötte framridning och framhoppning och all kominikation där emallan jätte bra.
 
Kiosk/sekretariat: Bra och smidigt ingen speciellt och inget konstigt.
 
Hopp banan i sig som då var i ridhus: Fint och stort ridhus deras nya, bra ljus man stördes inte utav något. Trevlig bana, inga funktionärer eller andra ekipage i vägen. Bra underlag där inne och det var kul att hoppa.
 
"huvuddomaren" : Som alltid sjukt trevlig domare som sköter snacket riktigt bra! Då detta är en pay and jump hjälper hon även till med små saker och berättar saker. Träna på att tävla är de ju trots allt.. Te.x var där en lite flicka som föll av på första hindret, då berättade hon att om det var "riktig" tävling skulle hon bli utesluten men eftersom det är pay and jump och det såg ut som att hon klara sig bra fick hon hoppa upp igen.
Hon sa nått gått om alla ekiopage, berättade saker om dem hon kände igen och önskade vissa lycka till m.m. riktigt trevlig domare som jag hoppas många andra tar efter och att jag stöter på sånna i dem loka och regionala tävlngarna sen.
När man ridit färdigt får man alltid en present utav klubben där och idag var det ett litet paket frukostflingor :)
 
5 av 5 stjärnor får Tågarps av mig! En start har jag gjort där men varit och tittat på SMet i helgen och några andra tävlingar, bara tummen upp från mig!
 
Kommentarer:
#1: elsa

SV: Ja det har ju bara regnat hela tiden och så fort man tror det har slutat så börjar det igen;) Ja det tycker jag verkligen du ska göra. och bara så du vet så har tågarp en pay & cross den 13:e oktober även för stora hästar så där kan du ju kanske vara med. :)

(Länk till proppen: http://www6.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_488546/cf_69694/Hunting_oktober.PDF)

2012-09-23 @ 21:03:46
#2: Elsa

Sv: Ja okej, jag ska förmodligen vara med med min c ponny som har varit problemponny i hoppning typ alltid, men nu har det börjat lossna lite så det skulle va kul att prova.:)


Svar: oh vad kul :) ooo jag vill med!
Erika Svensson

2012-09-23 @ 21:53:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: