erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-10-31
20:35:55

Vad innebär mitt arbete som groome?
Hemma på anläggningen:
Rengör alltid boxarna till Sofias hästar. Sen är det förbereda hästar som hon ska rida, sadla m.m och ta emot dem efter ridning.
Samt hjälper jag till med ridning på vissa hästar, longering, och allt annat markarbete med.
Det är även mitt jobb att se till att hästarna ser snygga ut och mår bra. Klipper dem, trimmar man,mule svans och öron. Allt vad det kan innebära.
Även utrustningen ska se snygg ut, den försöker jag smörja varje dag!
 
På tävling:
Sofia ska bara fokusera på just tävlingen, det är mitt jobb att sköta hästarna helt och hållet. Mockning ( är ju alltid uppstallning på dem nivåerna) fodring, knoppning. Se till så att dem är trygga och fit for fight.
Förbereda inför hoppning, vara med på framhoppning. Även ha öron och ögon öppna hela tiden, är där något litet som måste fixas på utrusning, häst eller Sofia så är det jag som ska se det och få de gjort.
Man brukar ofta springa runt med en liten väska full av viktiga nyttiga saker. . Värma upp och skritta av hästarna.
Du fungerar som en assistent som ska ha överkoll på läget. Du ska veta allt först.
En stor och viktig roll som förhoppningsvis jag kan lösa :P haha
 
Nej men man blir väldigt uppskattad och det är kul, och det är grymt kul att verkligen få ha koll och få ha det där ansvaret.
 
Är det någon av er där ute som groomat?
Dela gärna med er!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: