erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-10-10
18:00:00

Starka åsikter
För tillfället läser jag ingen bra bok utan jag sitter och läser era bloggar, jag tycker det är kul, jag får insperation på olika sätt av olika bloggare. Får läsa om massvis med saker och se outsfit, tips och allt vad ni nu skirver. Och jag gillar det!
Sen är det ju så att vi alla är olika, vi ser olika ut, rör oss olika, allmänt olika!
 
Det blir ju en del hästbloggar jag läser och ni vet ju säkert liksom jag att det förekommer mycket "mobbning" tuffa ord, kränkningar m.m. inom denna värld. .
 
Jag tänkte nu yttra mig i vad jag anser om sånt. Jag som själv inte rider så snyggt! Min häst och jag har inte hunnit hitta varandra perfekt än, jag har ofta dålig lutning frammåt dåliga skänklar. Men jag vet att jag kan rida och jag vet var jag ligger när det gäller hoppning och allt det där. Jag vet det och jag antyder inget annat heller!
 
 
Precis som så många utav er där ute!
Det finns så många, både stora namn och små namn som får skit varje dag! För att ni ska förstå vad jag menar nänmer jag de namn som många vet om.
 
Tyra Sjöstedht, tjej som driver eget företag två stora bloggar. En tjej som rider för att hon tycker det är KUL, HOBBYNIVÅ. Men nu råkar hon vara väldigt duktig på det hon gör, men hon rider fortfarande för att hon tycker det är så jäkla kul! Trots detta är där så in i helvete (ursäkta språket) många elaka komentarer om hur hon rider, vad hon använder för saker, hur hon spökar ut sina hästar m.m.'
Det roliga är att man kan ju tolka de som det är skrivet eller negativ bara för att man hatar henne.
Tyra är en vanlig tjej som alla andra, men på sitt vis, därför gör hon olika saker gemfört med vad du gör.
Hon har lagt upp bilder när hennes fina Dario har benlindor i olika fäger t.ex. Det är något jag själv inte skulle göra, för det är inte min stil och jag har också en kille och han ska få vara kille ;) (Jolly då). Men jag tyckte det var kul när Tyra gjorde de, för det är den hon är! Dem passade i det, jag skrev någon kul kommentar om det som jag brukar göra när jag tycker något. Men inte fasiken skrev jag fy fan vad ful stil du har m.m. För hon och så många andra har den stilen, men inte jag. Då är de ju jag som är udda, right?
 
Finns ju massa exempel på just Tyra tyvärr, jag som diggar henne skarpt. För hon vågar visa vem hon är!
Hon plattade håret på hästen en dag, de skulle jag inte heller  få för mig tror jag men återigen skrev jag nån kul komentar för jag tycker hon är så go och det var en Tyra grej. När jag då läser vad andra skrivit blir jag rädd.
Jag fattar inte hur folk, ni där hemma. Kan sitta och spotta ur er såna grejor!
 
Tyra, inte min idol eller så, men hon är en tjej som gjort sin dröm till verklighet, pengar eller inte, hon gjorde det! Hon kämpar med sina hästar och allt var hon gör och hon är sig själv.
Precis som hon var jag lite höjdrädd, är väl fortfarande men dem höjderna jag hoppar nu har jag absolut inga problem med längre! Detta mycket tack vare att jag läser hennes blogg!
 
Nu till en anna tjej. . Nellie Berntsson, ni vet den 12 åriga bitschen som tror hon är något? FEL FEL FEL! Det är just så som så många många skriver!
Folk skrattade åt mig i början när jag läste hennes blogg varje dag (vilket jag fortfarande gör) för Nellie är 12 år, en plutt tjej och jag är 20.
 
Tjejen må vara 12 år, men tjejen kan rida, hon kan leverera, hon skriver så jäkla bra inlägg som är läsvärda. Och hon är sig själv , pushar andra att vara det. Att den lilla trollungen är lycklig idag beundrar jag, då hon får så in i bomben mycket skit varje dag! Men hon står på sina ben och lever sitt liv.
 
Jag har inget ont att skriva om denna tjejen och har aldrig gjort det heller!
Jag resonerar såhär, vilket jag tycker alla så kallade haters också ska göra:
DEN DAGEN JAG ÄR MODELL FÖR ETT STORT FÖRETAG, JAG HAR UPPLEVT OCH BLIVIT PLACERAD SÅ MYCKET SOM HENNE INOM RIDNINGEN, NÄR JAG HAR EN AV SVERIGER STÖRSTA HÄSTBLOGGAR, NÄR JAG KLARAT AV ALLT DET HON REDAN HAR GJORT MED EN "KLACKSPARK" DÅ, INTE FÖR ÄN DÅ HAR JAG RÄTTEN ATT GÅ IN PÅ HENNES BLOGG OCH TRYCKA NER HENNE! 
Även om jag skulle uppnå allt det där så skulle jag inte få för mig att gå in och skriva något elakt!
 
När hon är 12 i bloggen, som hon ska få vara då läser jag sällan så noga för de är inte de jag är ute efter, då jag är lite äldr, medans andra där då går in och skriver det ena efter de andra. Precis som att dem själva inte varit tolv?!. Men när det gäller allt annat så läser jag. Det jag vill säga att när dem är sig själva, låt dem vara det, vi alla är olika. Ni behöver inte skriva någon dum kommentar!
 
Nej Sverige, ryck upp er. Visa vilka härliga människor vi är!
Min blogg är till som en mötesplats, här ska vi ha kul! Hjälpa varandra och dela åsikter.
 
Nu hoppas jag att alla läser inlägget som det var menat och jag hoppas också att där är fler som håller med mig.
 
Tjing!
 
 
Kommentarer:

Hej! Just nu har vi frågestund på bloggen, den avslutas den 20 Oktober. Den som frågar mest frågor får en länk och får ta del av våra 100+ besökare, så gå in på vår blogg och fråga allt du kommer på mellan himmel och jord!

http://ponnymupps.blogg.se/2012/october/fragastund-hearts.html#comment

Kram! <3

Svar: Hejsan : )Frågestunder är alltid trevliga.
kram
Erika Svensson

2012-10-10 @ 21:37:36

bra skrivet!

Svar: Tack!
Erika Svensson

2012-10-11 @ 07:52:39
#3: Lina :)

Bra skrivet där! Tycker verkligen att bloggvärlden och människor i huvudtaget har lite svårt för att bete sig både i verkligheten och på internet. Det är verkligen dålig stil på de som klankar ner på tex Tyra, för som du säger det är henne stil och det är så hon gör det. Men hon varken behandlar sina hästar dåligt eller nått sånt, utan är riktigt duktig och har förutsättningar för att ha bra hästar då hon har jobbat för de pengarna i hela sitt liv. De som skriver dålig om henne vet inte verkligheten och sanningen, eller så blundar de för den.

Svar: Tack, kul att du håller med och att du skriver en sån bra kommentar!Kram
Erika Svensson

2012-10-11 @ 12:13:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: