erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-10-14
21:55:06

Sö sött
Dialekter. . Vad vore vi utan dem?
Man vet var man kommer ifrån, det blir trevligt liksom. Om alla hade pratat likadant hade de ju varit så himla tråkigt!
 
Vi skåningar brukar ju få höra att vi pratar danska.. Det beror ju ofta på vår hastighet och "grova" ton. Men tro mig vi pratar inte osm dem. Då min mor är dansk och jag som liten enbart pratade danska så vet jag ;) hah
 
Jag förstår inte dem i norr alltid heller, vissa områden pratar dem någon blandning utab norska och finska ju! Hallå?
Stora skägga damer och herrar, hehe. Sen har vi våra kära stockholmare och göteborgare.
Blekingeborna är ju med för härliga!
 
Ja söndag kväll, hästfritt inlägg som inte hade någon mening direkt, men jag fick insperation :) hehe
 
Sov gott alla!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: