erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-10-18
12:12:48

Jolly här
Hej mina goa läsare, är ni ute i hagen nu med som jag?
Eller är det bara era mattar och hussar som läser, isåfall hoppas jag dem läser för er också :)
 
Tycker ni om nu när det blivit höst? Jag tycker det är skönt på ett sätt fast det blåser alltid här och så blir jag så smutsig, grusen är inte skön fast bra att jag blir borstad förre och efter alltid.
 
Igår var jag på en himla mysig  med matte, mm fick tugga gott gräs, hälsa på hundar  och njuta utav solen. Jätte skönt! Hon har sagt att hon ska åka iväg ett litet tag, jag förstr inte riktigt men jag kommer sakna henne isåfall, men jag vet att hon kommer ordna så jag har de bäst ändå! Hoppas jag kan prata med henn ibland, som jag gjorde med hennes pojkvän en gång. Då fick jag prata i nån stor grej det var kul!
 
Iallafall, längesen jag skrev ju så det blir lite mer idag, men jag var ju och tävlade vill så gärna berätta!
 
Min första tävling:
 
Det var kul, blev uppvärmd och så som vanligt lite trångt blev det när jag skulle hoppa fram bara så det var lite jobbigt. Men vet ni, jag tror faktiskt att det är första gången som matte var så trygg i sig själv uppe på min rygg, jag kände hur hon red mig och verkligen ville. Hon var inte rädd eller osäker, det var skönt för mig tyckte jag.
 
Men iallafall när vi skulle hoppa bana så fick jag inte hoppa färdigt, jag vet inte riktigt varför men kanske för att jag stannade så mycket? Matte brukar aldrig ge upp, men jag hörde en röst som pratade väldigt högt kanske den sa att vi inte fick hoppa mer. Jag tyckte det var jätte tråkigt iallafall men jag tyckte det gick så fort, när jag blev insläppt på banan  hann jag titta på två hinder sen var det dags att hoppa.
Det var stort och mycket att titta på så jag kände mig  lite okoncentrerad och när jag väl kom till hinder två så blänkte grinden lite på mig och jag blev nervös. Under rundan sen så tittade jag mycket på allt utom hinderna och därför blev de lite fel.
 
Jag tyckte det var lite trist nu i efterhand för att jag inte fick hoppa färdigt, samt för att matte var så trygg där uppe och det var inte hon som gjorde mig osäker nu. . Men jag har inte sett allt detta förr och var ju tvungen att se mig omkring. Tyckte iallafall att det var jätte skönt att springa, för det var jätte skönt under mina fötter. :)
 
Hoppas jag får tävla sån tävling igen för vi var mycket snyggare än vad vi brukar vara på sån annan tävling där man får hoppa hur mycket man vill. Också vill jag ge matte en hel runda :)
 
Nu ska jag inte gnägga mer, vännerna i hagen kallar!
 
Ha det bra,
gnägg / Imagine a la Jolly ;)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: