erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-05-27
22:47:45

Svar på frågestunden :)
Emmy Svensson:
Hur kom de sig att du började rida ?
 
Jag började som liten, tror det var för att mamma tävlat fältävlan innan jag föddes. Dock bodde jag hos pappa men hästar tyckte jag om och började rida helt enkelt.

Sofia R:
Vf valde du just jolly?

Jag har alltid tyckt att scheckar är vackra men oftast bara ponnys eller små hästar, då jag fick syn på hans annons tyckte jag han såg stor ut och jag klickade in mig. 1,69 är han ca och bilden på honom var kanon fin! Jag kontaktade ägaren och sedan var det dags att åka upp och provrida. Jag var helt förälskad av bilden på honom och min pojkvän mena på , ta inte ut något i förskott han kan ju vara hur som helst som häst. .
Väl uppe i Kristianstad, kom jag in i stallet med "lillasyster" Sara med mig. Jolly eller ja Imagine som han heter stod fint i stallgången, jag gick fram och hälsade och han svarade med att slicka mig på händerna. Så kär jag blev! Han var så fin att rida, otroligt trygg häst men ändå fartfylld. Allt klaffa, det var bara så härligt. Sophie som ägde honom berättade om honom och så och ja allt var bara så bra. :) :) :)

Lisa Z:
Berätta om din familj :))


Mamma Mette- lossepappa Jussi, Pappa Ola-lossemamma Sofie och lillebror William. När jag bodde hemma bodde jag med pappa och Sofie då min mamma har en sjukdom som heter MS, men jag träffar henne ofta och bor i samma stad och allt så det har bara varit så alltid.från det att jag föddes. :)
Pierre är ju min pojkvän, vi har en liten lite söt dvärghamster som heter Snowflake också Jolly såklart :D Det är min familj nu :)

Naomi:
Hur många killar har du haft?

Ps, älskar din häst !! :)

Jätte tack för att du gillar min häst :) Jag hoppas få träffa er läsare nån gång på tävling så ni kan se oss live :)
Innan Pierre var jag singel i två år, är ingen som leker runder direkt. Kärlek är viktigt för mig. Men jag har haft 3 längre förhållanden innan då ett av dem var när jag var yngre. Så fyra "riktiga" killar :)

Nazze:
Hur många syskon halv syskon har du ?

Jag har lillebror William, som dock är halvbror ju. Men Sofie och pappa har varit tillsammans sen innan jag föddes ås hon är ju som en mamma till mig. Så William räknar jag som riktig. Sen har jag två halvbröder som är äldre som pappa hade sen innan. Ingen större kontakt med dem.

Flora:
Hej vad är de hemskast som hänt dig med en häst?

Hm. . Jag har inte trillat av allt som många gånger faktiskt om det är så du menar. . Men en gång när jag red på en travbana när jag skulle rasta av min häst. Så galopperde vi där rätt så snabbt och mitt i banan var där en stig som ledde upp till stallet och när min häst kom fram dit så svängde hon bara det att i den farten och jag var ju helt inställd på att rida rakt så flög jag av och slog mig rätt så rejällt. Annars var det nog när jag var iväg och såg på trav då en häst fick skjutas på banan :(

Maria:
Hur började du känna dina extra ;syskon Sofia,Sara och Anna tror jag de heter och vad betyder de för dig?

Vi flyttade in i huset brevid dem när jag var tio år och Sara och Sofia var små, Anna var inte född än. VI fick bra kontakt med deras föräldrar Maria och Anders, och jag började passa barnen lite då och då. Jag var mycket barnvakt men var även hos dem och lekte och dem hos oss och bada i vår pool. Ett syskonskap byggdes upp och idag är dem som en extra familj för mig som jag älskar otroligt mycket. Dem betyder så mycket för mig. Att dem ser upp till mig och vill vara med mig känns så otroligt härlgit. Att Maria och Anders alltid finns där är också en fin trygghet som man ska ta vara på. Med andra ord, dem är som en familj för mig och jag älskar alla 5!

Nelly:
Har du gått på ngn annan aktivitet innan? Isåfall vilken?

Fotboll har jag spelat i va 17 år med tvingades sluta nu för någon månad sen, det var riktigt tufft :(
Bortsätt från det är jag en mycket sportig tjej som har provat det mesta. Men det jag gått på och utövat under längre tid är: Fobtoll, ridning, badminton,friidrott, brottning, akrobatiok och dans.

Anette:
Kan du inte skriva när denna videonloggen komme och skulle du inte lägga upp den videon när jolly hoppar 110?
Kan du inte göra ett inlägg om det ?
Kan du inte berätta mkt om dig själv ditt liv och ja allt :)

Kan du inte skriva när denna videonloggen komme och skulle du inte lägga upp den videon när jolly hoppar 110?
Kan du inte göra ett inlägg om det ?


Jupp, jag skrev lite tidigare hoppas det räckte? Lovar att fler videobloggar kommer. Jag Jobbar som servitris så ibland jobbar jag väldans mycket och ni som vet, häst tar ju tid :)

Filmen där han hoppar 1,10 vill inte :( retar mig rätt så mycket på det!
om mig. . Hm Erika Svensson heter jag då ju, jobbar som servitris och är 20 år. Har en sambo på 35 år och ja jag vet det skiljer oss 15 år, men då jag alltid spelat i damlag med fotbollen har jag alltid umgåts med dem som är äldre och därav blivit lite "mognare" Pierre umgång var runt samma ålder och när vi träffades trodde han jag var runt 23 och jag han runt 27 kanske. . Vi blev kära och fick helt enkelt välja-. Bli ledsna eller ge det ett försök. och snart har vi varit tillsammans i ett år :) :) Jolly är min första egna häst och vi ska tävla i hoppning, än så länge kör vi mycket träningstävlingar och det går skitbra!! Jag har hoppat mycket förut och högt, men Jolly behöver mygga självförtroende så vi tar det i hans tempo, plus att jag nyligen gått igenom 4 operationer. .  Räcker det så länge?! :P

Erika Swärd:
Om hur det var när du se liten dittlivs historia :)
 
När jag födded drabbades min mamma av MS vilket gjorde att jag alltid bott hos pappa och sofie. Dem första åren träffade jag inte mamma så mycket och kunde ibland fråga om hon verkligen levde. Men när hon kom loss från sjukhusen och allt när jag var runt åtta år tog hon kontakt med mig direkt och sen dess har vi träffats hela tiden. Hade en tuff uppoväxt men bra ändå. Blev kidnappad som lite men kom till rätta snabbt. Har alltid haft Sofie som plus mamma och hennes föräldrar är som riktiga mormor och morfar för mig. Mamma har en sambo som heter Jussi och är finne och helcool! Bästa exkta pappan man kan ha! Mamma är dansk och när jag va rlite pratade jag danksa :P hehe men sen jag var sex ca har jag pratat svenska och mamma pratar med svenska. Mycket sport sen i mitt liv framförallt fotboll då. Satsade stenhårt och åkte upp till Bleking för att lira i diviton 2 där :) Jag har alltid hållt på med hästar sidan om men fotbollen har ju gått i första hand, så när jag begrund utav skada tvingades sluta nu skaffade jag häst snabbt för att inte bryta ihop totalt och jag hitta den rätta och nu satsar jag äntligen på hoppningen :)

Emma:
Kan du inte göra en header?

Jag hade en men den försvann :S och jag vet hur man gör men datorn klabbar hela tiden eller blogg.se så än så länge går det inte ?/ men jobbar på det!!

Karin:
Kan du inte göra ett i lägg och skriva när video bloggen kommer?

Tog frågorna såhär istället. Men lovar att bli bättre på det, är bara lite komplicerat med det där. . Någon som vet om det går att lägga in direkt från iphone till bloggen så skriv!!!

Carolina:
Vilken av Sara H eller Sara "lillasyster" tror jag du brukar skriva betyder mest?

Sara Ludh "lillasyster" betyder ju mest för att det är liksom familj. Men Sara H vi rider ihop och är som vänner hon är mycket yngre men vi är stallvänner och vi rider alltid ihop. Hon och hennes mamma hjälper mig mycket och hon känns som en ja typ av en syster till mig men inte som Sara Ludh men det är ju inte så konstigt om nu förstår?

Madelene:
Hej jag såg att ngn flora hade frågat dig vad som är det hemskaste som har hänt dig med en häst så jag ställer en fråga som är helt tvärtemot vad är det bästa eller roligaste som har hänt dig men en häst och vad är det med en häst som gör dig lycklig och vad är det med en häst som hör dig ilsken ? :)

Hm, det bästa är nog när Sophie kom med Jolly, det var sån glädje att nu börjar en lång resa som kommer bli helt fantasktisk, en vän för livet. Jag blir lycklig utav att ha något att ta hand om träna och tävla med även verkligen ta hand om honom så att han mår bäst. När jag ser hur han / vi utvecklats blir jag grymt lycklig. SÅ snygg han verkligen blivit! vet inte om ni kan se det på bilderna och videosarna. Ilsken blir jag när jag har en dålig dag och Jolly råkar tampa på mig eller jag trampar i hans bajs eller om han inte står still när jag ska hoppa upp :P eller när andra blandar sig på fel sätt när det gäller honom eller hästar.. Men ilskan får aldrig gå ut över pållen!!

Sådär, för mig är detta många frågor och grymt kul! Tack så mycket!
Hoppas ni är nöjda med svaren skriv gärna och berätta om er själva eller vad ni tyckt eom svaret m.m .


Kommentarer:
#1: K

Jag tror att man inte kan lägga upp videor från mobilen :(

2012-05-28 @ 06:46:40
#2: Sandra

Va, blev du kidnappad när du var liten?

2012-05-28 @ 07:07:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: