erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-05-19
12:14:31

Nu blir det update!
Tjingeling :)

Vi gick upp halv fem imorse för att kör svärfar till flygplatsen, han ska vara i Spaninen i 2 veckor. Inte alls avensjuk nej! Men nu har jag vilat lite och är pigg och glad :)

Gårdagen:
Som jag skrev blev det mycket trav och galopp för Jolly, tempoväxlingar och vi galoperade på en volt med bommar, riktigt bra övning som Jessika H lagt ut till oss. Dem andra hästarna i vårt stall är utslängda på bete medans Sara Hs häst Tico och min Jolly står inne som vanligt på natten än så länge. Mest för tävlingen nu imorgon. Dem åker ut helt nån gång efter Saras stortävling. Men Han har bytat box så han ser Tico, skulle han stått kvar i sin så hade han nog inte tyckt om det. Men tror faktiskt denna är lite bättre :) Han blev skodd igår med, toppen!

Men nu till idag :
Kör ut till stallet om någon timme, mockning och allt det där såklart. Det görs varje dag! Hur gör ni med era hästar? Jag tycker det är bäst för hästen och även lättast för mig själv att mocka ut allt det som är kiss och bajs varje dag. Man skulle väl själv inte lägga sig i en sitig säng? ;)
Idag blir det ett pass i padocken, genrep inför imorgon så det blir lite nättare hoppträning helt enkelt. Han hoppar bäst om han får göra det lite dagen innan, plus att han inte är övertänd :D Han tycker verligen det är roligt. Sen har jag nog världens mest bortskämda häst för tillfället :P Men vad gör man inte för dem fyrbenta.
Idag sak han snyggas till och lite så med, så jag slipper gå yoo fyra imrgon bitti.

Här har ni en bild på vår bana imorgon
Det röda är banan, det blå är hinderna :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: