erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-05-24
23:51:25

Jag och Imagine

Ligger i sängen nu men är inte jätte trött så tänkte skriva lite om mig och Jolly som min häst kallas. Imagine är hans riktiga namn. Tyckte jag skrev lite otydligt och bara skrev på innan så.

Jolly kom till mig för snart 2månader sen. Precis efter min operation. Det var min fjärde operation begrund av fotbollsskada, jag har spelat fotboll i ca 17 år och tvingades sluta nu. Det var väldigt svårt för mig, men eftersom jag alltid hållt på med hästar sidan om bestämde jag mig för att skaffa foderhäst. Jag har hållt på med hoppning mycket då jag tycker det är grymt kul, men spelar man så mycket fotboll som jag gjort går det inte att hinna med och tävla. Så jag tränade mest. Jag hoppade upp mot 1 meter med min foderhäst. Så hoppa kan och vågar jag..

Sen ville jag ha en egen häst, att ta hand om och tävla på riktigt. Jag tig grönt kort, skaffade Jolly och nu har en resa börjat.
Jolly är en helt otrolig häst som jag verkligen älskar och därför tar jag hand om honom med hela mitt hjärta. Vi ska tävla i hoppning. Jolly hoppar högt och har en grym teknik men är orutinerad och har svårt för banor, eller svårt och svårt han är inte van. Så begrund utav det och mitt svaga ben just nu. Kör vi mycket tränings tävlingar istället för riktiga. Men det är ju tävling det med!
På dessa 2 månaderna har vi utvecklats jätte mycket och nu vill jag bara hoppa högre, och det ska vi :)
Vi gjorde terrängtävling i söndags, 5km 18 hinder grymt kul och grymt bra av oss båda tycker jag!
Vi har kommit varandra nära och litar på varandra, vi utvecklas hela tiden och Jolly har blivit så smäcker och ännu snyggare!
Vi kan, vi vågar och vi ska!! Ni ska få se oss, följa oss och helt enkelt älska oss :)

Och tack för all hjälp Sara och Jessika Hörberg! Oavsett vad folk säger så kommer ko få hjälpa mig så mycket ni/jag vill.

Det här är Jollys och min resa och vi gör det rätt från början!

<3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: