erikajoyisabella

Besökstoppen

2012-05-29
22:15:05

Hoppträningen

Go kväll :)

Hemma från stallet nu då.

Tittade först när Sara red Tico och filmade henne. Tico gick bra idag!
Borstade även av lite schabrak som jag ska tvätta imorgon, luktar massa svett :P

Sen var det dags för hoppträning :)

Jolly var lite larvig på upvärmingen med gick fint efter tillsägelse. Hoppningen gick kanon, någonstans i mitten var han lite okoncentrerad dock för att där var två andra hästar halvvägs in i hans bana. . Aja!
Hinderna stod på 50 i uppvärmingen tror jag sedan 70 och även 90 hoppade vi idag :) Första gången ihop vi gör det, kändes kanon! Som sagt han tog hinderna bra idag, linjen och oxern. . Han hoppar bra på dem högre höjderna så nu är det slut med putte höjderna. Blir ju 70 och 90 till helgen på tvälingen. Men lägre än så blir det inte mer :)  Min teknik däremot är ju bra oftast men vi har kommit på att jag kan inte sträcka på mig när foten åker in i stigbyglen och den stannar där för när jag bytte från mina säkerhets stugbyglar till dem jag har nu, dem är för små :P haha illa! Ska köpa nya!

Aja jobbar på att göra film nu från träningen, hoppas den kommer upp nu! Håll tummarna!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: